PaulM's Clio III 2.0 16v RS

Vertel hier alles over je project.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

tutuur schreef:Heb er bij mij eigenlijk nooit naar gekeken.... als ik bij de auto in de buurt ben zal ik ff voor je kijken!

Wat me wel opvalt is dat er twee beugels in zitten om de motor op te takelen, dat voorspelt niet veel goeds :lol:
Thnx, ik wil de set weer compleet, dus als je foto ofzo hebt (mag via PM) dan weet ik wat ik moet regelen :)
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Volgensmij zit er bij mij niet meer in dan dat jij hebt.. Lijkt mij gewoon compleet te zijn zo
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Niels V Dijk schreef:Volgensmij zit er bij mij niet meer in dan dat jij hebt.. Lijkt mij gewoon compleet te zijn zo
ja ik ging er vanuit door die lege voorbereiding dat er nog wat mist. Is bij jou hetzelfde Tuur?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben morgen pas weer bij de auto helaas. Ik laat het je weten
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Net even bij mij gecheckt, er zit bij mij niks meer in dan bij jou
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ok, dan zal dit wel zo horen, thnx :) (Y)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Twee weken terug had ik 2 raamstijl rubbers gekocht op Ebay (20 euro). Zijn gister binnengekomen en zojuist gemonteerd. De oude strip trek je er zo uit, de lijmresten verwijderen was meer werk. Met een droge doek en een pinpas erin, wat wattenstaafjes en lijmresten verwijderaar kom je een flink eind. Strips erin gezet en ziet er netjes uit:

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss342/batsie123/IMG-20170618-WA0000_zpsrnqnygql.jpeg[/img]

Het gaat om de details ;)
Laatst gewijzigd door PaulM op za 22 jul 2017 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Stuk beter, die dingen vergaan altijd. Heb ze hier ook klaar liggen (Y)
Slowride
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 3 jul 2016 15:43
Car: Clio 3RS1

Heb je een linkje Paul? Ben ook aan een nieuw setje toe.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

http://m.ebay.nl/itm/281602130810?sojTa ... mwBanner=1

Zal ergens rond 30 euro totaal zijn voor 2 stuks. Had mij vergist in de prijs wat ik eerder noemde.
Slowride
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 3 jul 2016 15:43
Car: Clio 3RS1

Bedankt! Heb ze gelijk besteld.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Had je ook gewoon bij de dealer kunnen halen hoor, kost hetzelfde ;-)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Ik kwam bij de dealer op 40 euro uit :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dan krijg je geen korting zeker? :beer:
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

nee helaas, had het nog in duitsland kunnen proberen bij de dealer daar. Prijzen kunnen nog wel eens schelen. Maargoed nu heb ik het voor 10 euro goedkoper en hoef niet eens langs :D
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Afbeelding

hou van kleine details, deze gemonteerd op de clio. Staat wel fraai en kost weinig :)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Heb dat mooie detail al 2 keer voorbij zien komen waar zijn die te scoren (F)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ebay, zoeken op "cache serrure renault"
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

inmiddels wat kleine dingen aan de RS gedaan. Heb nieuwe mat besteld voor in de kofferbak en de clio badge op de achterklep opnieuw geplaatst. Tevens ligt de cup spoiler nu bij de spuiter, die was niet de juiste kleur. Zonder cup spoiler heeft ook wel wat subtiels, maar ivm de gaten in de achterklep wordt hij wel teruggeplaatst. Verder rijdt de auto nog steeds prima :)

Als ik het interieur wil reinigen (bv de hemel, gordels en kunstof delen), kan ik dan gewoon een sopje gebruiken en is er spul voor de wat hardnekkige zooi?

Zijn er bij de clio III (RS) bekende vuil ophoop punten? bij de clio 1 en clio 2 zit de dorpel achter de wielkuip vaak vol met zooi (composthoop). is dit ook bij de clio 3? en wat raakt nog meer verstopt?

20 september gaat de RS voor de APK. Ben benieuwd :) km stand nu is 119400 km
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Onder de paravaan rechterkant (als je er voor staat links :lol: ), achter de schokbreker toren staat vaak vol met water als gevolg van "compost" in de afvoer :p
Linkerkant valt meestal mee.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

PaulM schreef:ebay, zoeken op "cache serrure renault"
Dank u (F) (F)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

kleine teaser voor de volgende update

Afbeelding

daarnaast de schakelaar voor verstellen buitenspiegels vervangen, nieuwe mat voor in de kofferbak geplaatst en milltek uitlaat systeem besteld.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Bekende update. Alleen ga je er een 3 wieler van maken, of is het gezichtsbedrog? :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

antoine schreef:Bekende update. Alleen ga je er een 3 wieler van maken, of is het gezichtsbedrog? :)
haha nee band #4 ligt nog ergens anders, die moet er nog bij :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Vandaag is de RS weer APK gekeurd :pompom2:

Was nog mooi verhaal, en ook weer een staaltje prutswerk van garage en de vorige eigenaar. Die snapten er iig geen reet van.

Bij de eerste keuring was de uitlaat lek, dit wist ik al omdat er een door de vorige eigenaar (laten) ingebouwde Guerilla bypass klep was ingebouwd. Dat kadaver wou ik er vanaf dag 1 er al onderuit hebben, dus omdat het een afkeur is meteen een Milltek uitlaat gekocht en paar weken terug samen met Martijn de Haas onder de clio gemonteerd bij een zaterdagmiddag klus momentje. Foto heb ik wel, maar sinds photobucket moeilijk doet nog geen andere plek gevonden om te hosten. Een ander punt was dat als de bak in zijn vrij stond en ik de rem intrap ik niet de auto kon starten, dit hoort wel zo te zijn, maar de ECU kreeg geen signaal dat de bak in zijn vrij stond. Als ik het koppelingspedaal intrap kon ik wel starten, daarom dit euvel toch laten repararen omdat ik gewoon wil dat alles werkt zoals het hoort. De vorige eigenaar had een factuur erbij van een reparatie aan de sensor op de versnellingsbak, en omdat daar ook de achteruitrij verlichting op zit kon dit de boosdoener zijn. Wat nu blijkt is dat bij de vorige reparatie de garage een 2 polige sensor heeft gebruikt op de bak, maar omdat ze de achteruitrij lampen niet meer werkend kregen de kabels hebben doorgelust en met wat kit/plak werk de auto toch zo door de apk hebben kunnen slepen. Nu heeft mijn eigen garage de sensor vervangen van een 2 polige naar een 3 polige zoals het hoort, alleen werkte het nog steeds niet. Blijkbaar hebben ze ook met een spanningszoeker de klemmetjes van de stekker zover uitgelubberd dat ze niet goed meer klemde om de sensor. Dit hebben ze ook meteen gemaakt.

Typisch weer een gevalletje van leuke snelle auto rijden maar geen euro besteden aan een fatsoenlijke reparatie. :gun:

De meeste euvels zijn nu wel gefixed, dus ik kan verder met overige opknap puntjes en weer jaar rijden :)
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

;-) (Y) In ieder geval ben jij wel goed bezig Paul!

Voor hosting, probeer Flickr eens. 1 tb gratis opslag.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Bijzonder he dat mensen hun auto zo verwaarlozen... dat vind ik al voor een gewone auto, maar helemaal voor z'n liefhebbersauto. Prutsers :gun:
BLJ
Berichten: 7
Lid geworden op: di 1 aug 2017 11:12
Car: Clio 3 RS F1 R27

Goed gedaan Paul.

Het blijft me iedere keer verbazen hoe veel kwakzalvers er "professioneel" aan auto's sleutelen. Natuurlijk zijn er ook vakmensen, maar soms weet je dat pas na de reparatie in welke categorie het bedrijf valt waar je je liefhebbersauto hebt achtergelaten...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Of het is de keus van de eigenaar, die te weinig geld heeft om het fatsoenlijk te maken... De marges bij garages zijn dun en zeker de afgelopen jaren moest er flink gewerkt worden om het hoofd boven water te houden. Dan kies je er soms toch voor om mee te gaan in de wens van de klant, dan dat je geen klant meer hebt. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Of dat verstandig is voor de langere termijn? De klant komt er vroeg of laat achter en dan ben je hem als nog kwijt (en dan komt die ook nog eens niet meer terug)...
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Het kan idd zijn dat de garage dit heeft gedaan in opdracht van de klant. Om de auto hoe dan ook door de APK te krijgen. Dus daar is idd wel een punt van twijfel. Als de garage slim was dan hadden ze het euvel iig aan de klant ten gehoren gebracht en daarna een keuze gemaakt. Doet er nu ook niet meer toe, het is gefixed :)

Ben nu bezig met de originele velgen weer onder de auto te krijgen, dat wordt waarschijnlijk begin van de lente (Y)
Plaats reactie