project Gio (BE)
Owkeej,
Ik ben toe aan een nieuw Reno project dus denk ik van de 5 van de hand te doen.
Aangezien de Belgische keuring nogal moeilijk doet over wat cc's bijpompen in een wagentje doe ik er beter aan om deze aan te bieden bij onze noorderburen.
Mocht er hier gezonde intresse zijn moet ik niet beginnen de wagen terug ombouwen naar de standaard 1400 T.
Volgens mij is er wel genoeg info te vinden in het topic zelf.
Ik ben toe aan een nieuw Reno project dus denk ik van de 5 van de hand te doen.
Aangezien de Belgische keuring nogal moeilijk doet over wat cc's bijpompen in een wagentje doe ik er beter aan om deze aan te bieden bij onze noorderburen.
Mocht er hier gezonde intresse zijn moet ik niet beginnen de wagen terug ombouwen naar de standaard 1400 T.
Volgens mij is er wel genoeg info te vinden in het topic zelf.
Aangezien we toch maar de 5 houden ga ik een paar aanpassingen bijdoen.
Als eerste wil ik kijken om de koppeling te wijzigen, nu zit er een AP racing dubbelplaats ding tussen met vaste kevlar platen.
Eens die ingereden zijn na 1000 km is het echt geen zicht om zachtjes te vertrekken aan de rode lichten.
Vandaar ik opzoek ben naar iets wat comfortabeler moet rijden.
Iemand die hier meer info over heeft?
De koppeling moet zo een 292Nm aankunnen.
Als eerste wil ik kijken om de koppeling te wijzigen, nu zit er een AP racing dubbelplaats ding tussen met vaste kevlar platen.
Eens die ingereden zijn na 1000 km is het echt geen zicht om zachtjes te vertrekken aan de rode lichten.
Vandaar ik opzoek ben naar iets wat comfortabeler moet rijden.
Iemand die hier meer info over heeft?
De koppeling moet zo een 292Nm aankunnen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik..... imgur..
Wel ff via de desktop versie werken, ook op je mobiel...das gemakkelijk
Wel ff via de desktop versie werken, ook op je mobiel...das gemakkelijk
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op wo 4 apr 2018 9:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Vanuit Google fotos kun je ook eenvoudig albums / fotos delen
Owkeej, thanks voor de reacties!
Daarnet even geprobeert maar ik krijg de afbeelding niet te zien. Enkel een klein logo met de tekst *image* waarschijnlijk doe ik iets fout.
Maar knippen en plakken op mobiel is dan ook niet zo handig
Morgen even de laptop erbij halen.
Daarnet even geprobeert maar ik krijg de afbeelding niet te zien. Enkel een klein logo met de tekst *image* waarschijnlijk doe ik iets fout.
Maar knippen en plakken op mobiel is dan ook niet zo handig
Morgen even de laptop erbij halen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Met imgur kan je de foto meteen op maat van een forum opslaan en meteen de link kopiëren.
Nadeel gaat foto voor foto..
Ik doe alles met mobiel....
Wel met desktob versie van imgur
Nadeel gaat foto voor foto..
Ik doe alles met mobiel....
Wel met desktob versie van imgur
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
Ik gebruik myalbum.com via link dan bb kiezen.
Oef, eindelijk eens de foto's online gekregen
Op mobiel lijkt het me niet te lukken, heel eigenaardig dus maar even de tijd genomen om de laptop erbij te nemen.
Omdat ik altijd al een shiftlight had willen hebben maar nog nooit echt een mooi concept vond die paste bij het interieur heb ik maar iets uit m'n duim zitten zuigen.
Natuurlijk had ik het geluk dat ik bij het verwijderen van de zonnewering om eens een dashlampje te vervangen dat het ding brak, dus kon ik eindelijk mijn ding doen.
(ik heb het namelijk nooit over mijn hart kunnen krijgen om gaten te boren en aanpassingen te doen aan dashboards waar niets nog van iets in reserve lijkt te bestaan )
Maar goed, dan maar even begonnen om alles terug vlak te krijgen en de puzzel in elkaar te leggen...
Hopla, even een kleine bult erin en smeren maar...
Alle gaatjes voorzien voor de leds en netjes opgeschuurd, zo gaat ie goed!
Dan kwam de uitdaging, ging ik er een structuurlak opzetten en een "zo goed moglijke" benadering maken, of alles flocken?
Dus ineens een basis flock-kitje laten overvliegen.
Zowieso ging er toch een kleur en structuur verschil zijn dus maar even op safe gespeeld, en geef toe, geeft een vleugje rally gevoel bij in een GT
Even een wat wazige foto in het donker, maar alles lijkt te werken.
Shiftlight is ondertussen afgesteld, dus knallen maar!
Op mobiel lijkt het me niet te lukken, heel eigenaardig dus maar even de tijd genomen om de laptop erbij te nemen.
Omdat ik altijd al een shiftlight had willen hebben maar nog nooit echt een mooi concept vond die paste bij het interieur heb ik maar iets uit m'n duim zitten zuigen.
Natuurlijk had ik het geluk dat ik bij het verwijderen van de zonnewering om eens een dashlampje te vervangen dat het ding brak, dus kon ik eindelijk mijn ding doen.
(ik heb het namelijk nooit over mijn hart kunnen krijgen om gaten te boren en aanpassingen te doen aan dashboards waar niets nog van iets in reserve lijkt te bestaan )
Maar goed, dan maar even begonnen om alles terug vlak te krijgen en de puzzel in elkaar te leggen...
Hopla, even een kleine bult erin en smeren maar...
Alle gaatjes voorzien voor de leds en netjes opgeschuurd, zo gaat ie goed!
Dan kwam de uitdaging, ging ik er een structuurlak opzetten en een "zo goed moglijke" benadering maken, of alles flocken?
Dus ineens een basis flock-kitje laten overvliegen.
Zowieso ging er toch een kleur en structuur verschil zijn dus maar even op safe gespeeld, en geef toe, geeft een vleugje rally gevoel bij in een GT
Even een wat wazige foto in het donker, maar alles lijkt te werken.
Shiftlight is ondertussen afgesteld, dus knallen maar!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Kijk aan doet ie ff.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O eens kijken ofdat bij mij ook zo is
Ja bij mij ook ...beter
Ja bij mij ook ...beter
Ik zit al een tijdje met het idee om er een 6 bak in te krijgen.
Zou iemand een idee hebben welke bak kan passen op de F7P motor?
Of als alternatief een 5 bak met iets langere versnellingen.
1800 16v + turbo, hmm het lijkt alsof mn 5de maar 3de versnelling is op de snelweg
Zou iemand een idee hebben welke bak kan passen op de F7P motor?
Of als alternatief een 5 bak met iets langere versnellingen.
1800 16v + turbo, hmm het lijkt alsof mn 5de maar 3de versnelling is op de snelweg
Praat eens met Tutuur, die had in de R9 Turbo een VAG 6 bak dmv een adapterplaat. Er zat een F7R in en die heeft dezelfde maten als een F7P.
Deze heeft het ook gedaan: https://www.cliosport.net/threads/the-m ... 684/page-4
Deze heeft het ook gedaan: https://www.cliosport.net/threads/the-m ... 684/page-4
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
http://www.efi-parts.co.uk/index.php?productID=346
http://www.efi-parts.co.uk/index.php?productID=340
http://www.efi-parts.co.uk/index.php?productID=340
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Klinkt allemaal heel leuk
Maar, hoe zit het met de koppeling, moet ik dan ook richting vw kijken, en de aandrijfassen, is dit plug&play?.
Ik heb hier nog een jb035 liggen die ik dacht even te laten bekijken door canonballman. Ik heb die onlangs gekocht en zou vanonder een GTX komen. Heeft iemand canonballman zn pm?
En mocht iemand een O2M hebben op voorraad hoor ik het ook graag
Maar, hoe zit het met de koppeling, moet ik dan ook richting vw kijken, en de aandrijfassen, is dit plug&play?.
Ik heb hier nog een jb035 liggen die ik dacht even te laten bekijken door canonballman. Ik heb die onlangs gekocht en zou vanonder een GTX komen. Heeft iemand canonballman zn pm?
En mocht iemand een O2M hebben op voorraad hoor ik het ook graag
Ondertussen zitten er een paar voorstellen in de pijplijn.
Naast de extreme gevallen ook iets om misschien eens te overwegen, namelijk eens zoeken in de diesel familie.
Wat denken jullie?
Naar het schijnt kunnen die al meer koppel aan.
De verhoudingen zullen wel heeeel anders liggen, maar eigenlijk was ik hier naar opzoek.
Nu had ik wel de indrukdat ik schakelde van 1 naar 1-1/2
Naast de extreme gevallen ook iets om misschien eens te overwegen, namelijk eens zoeken in de diesel familie.
Wat denken jullie?
Naar het schijnt kunnen die al meer koppel aan.
De verhoudingen zullen wel heeeel anders liggen, maar eigenlijk was ik hier naar opzoek.
Nu had ik wel de indrukdat ik schakelde van 1 naar 1-1/2
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik ken t probleem.
Ik mis vooral de 6de versnelling.
Heb de jc5 014 Williams bak...maar ook niet echt ideaal
Ik mis vooral de 6de versnelling.
Heb de jc5 014 Williams bak...maar ook niet echt ideaal
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik heb een JC5 van een diesel/DCI achter mijn F7R Turbo hangen (welke overigens ook bij tuur vandaan komt).
De versnellingen schuiven allemaal zeg maar een versnelling op ten opzichte van een originele JB3 bak op een 19 16v.
Bijvoorbeeld:
50 km/h in 3e versnelling is 2000 rpm ipv 4e versnelling
80 km/h in 4e versnelling is 2500 rpm ipv 5e versnelling
Kleine opsomming hoe het nu bij mijn 19 is:
1 is max geen idee, alles boven 3800 is wielspin bij vol gas.
2 is max 110 km/h bij 7000 rpm
3 is max 155 km/h bij 7000 rpm
4 is max 220 km/h bij 7000 rpm
5 is max 280 KM/h bij 7000 rpm
Wat erg lekker is dat bij 120 Km/h in 5e versnelling je maar ongeveer 2850 rpm draait en dus vrij stil, maar door het turbo koppel accelereert hij nog steeds makkelijk.
Tevens houd deze bak het nu al 3 jaar en 17.000 km probleemloos vol met alleen dif clip modificatie verder niks.
Ben alleen het exacte type JC5 vergeten
De versnellingen schuiven allemaal zeg maar een versnelling op ten opzichte van een originele JB3 bak op een 19 16v.
Bijvoorbeeld:
50 km/h in 3e versnelling is 2000 rpm ipv 4e versnelling
80 km/h in 4e versnelling is 2500 rpm ipv 5e versnelling
Kleine opsomming hoe het nu bij mijn 19 is:
1 is max geen idee, alles boven 3800 is wielspin bij vol gas.
2 is max 110 km/h bij 7000 rpm
3 is max 155 km/h bij 7000 rpm
4 is max 220 km/h bij 7000 rpm
5 is max 280 KM/h bij 7000 rpm
Wat erg lekker is dat bij 120 Km/h in 5e versnelling je maar ongeveer 2850 rpm draait en dus vrij stil, maar door het turbo koppel accelereert hij nog steeds makkelijk.
Tevens houd deze bak het nu al 3 jaar en 17.000 km probleemloos vol met alleen dif clip modificatie verder niks.
Ben alleen het exacte type JC5 vergeten
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald schreef:Ik heb een JC5 van een diesel/DCI achter mijn F7R Turbo hangen (welke overigens ook bij tuur vandaan komt).
De versnellingen schuiven allemaal zeg maar een versnelling op ten opzichte van een originele JB3 bak op een 19 16v.
Bijvoorbeeld:
50 km/h in 3e versnelling is 2000 rpm ipv 4e versnelling
80 km/h in 4e versnelling is 2500 rpm ipv 5e versnelling
Kleine opsomming hoe het nu bij mijn 19 is:
1 is max geen idee, alles boven 3800 is wielspin bij vol gas.
2 is max 110 km/h bij 7000 rpm
3 is max 155 km/h bij 7000 rpm
4 is max 220 km/h bij 7000 rpm
5 is max 280 KM/h bij 7000 rpm
Wat erg lekker is dat bij 120 Km/h in 5e versnelling je maar ongeveer 2850 rpm draait en dus vrij stil, maar door het turbo koppel accelereert hij nog steeds makkelijk.
Tevens houd deze bak het nu al 3 jaar en 17.000 km probleemloos vol met alleen dif clip modificatie verder niks.
Ben alleen het exacte type JC5 vergeten
Dat is hele nette informatie!
Maar even voor de duidelijkheid, een jc bak heeft een digitale uitvoering van het snelheids signaal niet?
Ik heb in der tijd de tellerbak moeten wijzigen van sensor naar mechanische kabel om er een clio bak op te krijgen.
Mocht er iemand iets liggen hebben?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Volgens mij worden de clio 2 ph 2 pas electrisch.
Bij de clio2 rs ph1 kan je een verloop eraf trekken en dan kan er gewoon een mechanische kabel in . Das bij jc5- 089.
Bij de clio2 rs ph1 kan je een verloop eraf trekken en dan kan er gewoon een mechanische kabel in . Das bij jc5- 089.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ja dat klopt de aansluiting waar de tellerkabel aan vast moet is kleiner, bij mij is dat toen gedaan door de kabel zelf lichtelijk te molesteren en te fixeren met een stukje silicone slang+slangklem wat we over hadden.Maar even voor de duidelijkheid, een jc bak heeft een digitale uitvoering van het snelheids signaal niet?
Niet de meest nette oplossing maar op dat moment het enige wat we konden bedenken.
Anything worth doing is worth doing right!.
Dat zou goed nieuws zijn want ikzelf heb in de gtt een ombouw gedaan om de tellerbak mechanisch te krijgen omdat ik met een clio bak ben gaan rijden.
Dus nu ben ik gebonden aan zowel alle bakken met kabel.
Nu maar opzoek gaan naar een JC5 118
Dus nu ben ik gebonden aan zowel alle bakken met kabel.
Nu maar opzoek gaan naar een JC5 118
Er zijn tegenwoordig voor de wereld van caferacer bouwers veel km-tellers te koop die werken op basis van gps. Dan heb je geen mechanische aansluiting of pulsgever meer nodig. Google eens op "speedometer gps". Hier een voorbeeld https://www.banggood.com/nl/85mm-200-KM ... rehouse=CN
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Dat is inderdaad een makkelijk alternatief hoewel ik in de eerste plaats de originele teller niet wil wijzigen rekeing houdende met de optische originaliteit.
Maar dit zal dus plan C worden.
Als nu blijkt dat JC5 teveel aanpassingen zal nodig hebben, kan ik nog een bak scoren van een GTX.
Maar dit zal dus plan C worden.
Als nu blijkt dat JC5 teveel aanpassingen zal nodig hebben, kan ik nog een bak scoren van een GTX.