Roald's 19 16v F7R Turbo
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nou na 6 jaar en 2 renaults verder te zijn toch maar eens project topic aanmaken
In het verleden was er ook weinig te melden gemiddeld anders dan dat er weer een car audio install was ingegaan
Maar goed sinds 1 jaar immiddels een trotse eigenaar van een 19 16v ph2, welke de meeste van jullie immiddels wel op een aantal meetings hebben gezien.
Tot nu toe had ik niet echt veel aan de auto vervangen/gedaan maar goed het is toch tijd om wat modificatie's te doen om hem meer naar mijn smaak te brengen, de auto was tot nu toe 100% origineel (incl velgen zonder stoeprand schade!)
Afgelopen weekend de eerste (kleine) verandering aangebracht, de gele mistlichten er uit gegooid en vervangen voor de witte versie welke ik via Arta parts besteld had (echt top service met 2 dagen in huis )
De nieuwe lampjes smoelen een stuk strakker zo, de H1 lampen van philips die ik er in gezet heb geven een fikse bak licht zeg!
Verder is de voorlopige 'to do list' :
-Kofferbak slot maken (gaat niet altijd goed mee op slot, wel open op de AB)
-Trekhaak demonteren
-Laguna lip er op zetten
-Stereo weer inbouwen (mis het subje )
-verlagen (+/- 3,5 cm) tevens andere/betere schokbrekers er op.
-Voorkant opnieuw spuiten wegens behoorlijke steenlag vorming
-Weer lid worden van de RTC
To do list langere termijn:
-Velgen+banden
-RS Remmnen upgrade
-2.0 ombouw, weet alleen nog niet in welke hoedanigheid of ik de F7P laat ombouwen of een F7R blok er in of toch maar dromen van een 2.0 Clio RS blok+bak etc.
Hier nog een paar foto's ter illustratie, anders is het ook weer zo kaal
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5334.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5361.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5353.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5403.jpg[/img]
In het verleden was er ook weinig te melden gemiddeld anders dan dat er weer een car audio install was ingegaan
Maar goed sinds 1 jaar immiddels een trotse eigenaar van een 19 16v ph2, welke de meeste van jullie immiddels wel op een aantal meetings hebben gezien.
Tot nu toe had ik niet echt veel aan de auto vervangen/gedaan maar goed het is toch tijd om wat modificatie's te doen om hem meer naar mijn smaak te brengen, de auto was tot nu toe 100% origineel (incl velgen zonder stoeprand schade!)
Afgelopen weekend de eerste (kleine) verandering aangebracht, de gele mistlichten er uit gegooid en vervangen voor de witte versie welke ik via Arta parts besteld had (echt top service met 2 dagen in huis )
De nieuwe lampjes smoelen een stuk strakker zo, de H1 lampen van philips die ik er in gezet heb geven een fikse bak licht zeg!
Verder is de voorlopige 'to do list' :
-Kofferbak slot maken (gaat niet altijd goed mee op slot, wel open op de AB)
-Trekhaak demonteren
-Laguna lip er op zetten
-Stereo weer inbouwen (mis het subje )
-verlagen (+/- 3,5 cm) tevens andere/betere schokbrekers er op.
-Voorkant opnieuw spuiten wegens behoorlijke steenlag vorming
-Weer lid worden van de RTC
To do list langere termijn:
-Velgen+banden
-RS Remmnen upgrade
-2.0 ombouw, weet alleen nog niet in welke hoedanigheid of ik de F7P laat ombouwen of een F7R blok er in of toch maar dromen van een 2.0 Clio RS blok+bak etc.
Hier nog een paar foto's ter illustratie, anders is het ook weer zo kaal
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5334.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5361.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5353.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... L_5403.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Roald op vr 2 okt 2015 5:44, 44 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Leuke plannen, erg mooie 19 ook, heb geloof ik tijdens de rtc openingsmeet nog even met je staan praten, maar je auto ziet er echt heel netjes uit. Succes!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Welcome back met deze leuke bak.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ziet er strak uit! Ben je nog niet tegengekomen bij ons in de buurt!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Thx allemaal,ben ook erg wijs met het bakkie (zelfs na 1 jaar nog ) vrijdag gaat ie voor de APK hopen dat ie er in 1 keer doorkomt.
Zal 1 dezer dagen nog even een recente foto plaatsen met de witte mistlichten.
@joopieboy
klopt dat we even gesproken hebben wil nog steeds dat subje van je een keer horen.
@Remon-CL10
Jouw ook nog niet gespot, op zaterdag heb je veel kans me in de wasbox bij de Mac Carwash te zien
@Arco
Thx!
@Tim,
Ja ach heeft even geduurd maar issie dan!
@joeri
Die van jouw mag er ook wezen erg net ding ook!
Zal 1 dezer dagen nog even een recente foto plaatsen met de witte mistlichten.
@joopieboy
klopt dat we even gesproken hebben wil nog steeds dat subje van je een keer horen.
@Remon-CL10
Jouw ook nog niet gespot, op zaterdag heb je veel kans me in de wasbox bij de Mac Carwash te zien
@Arco
Thx!
@Tim,
Ja ach heeft even geduurd maar issie dan!
@joeri
Die van jouw mag er ook wezen erg net ding ook!
Zaterdag's werk ik bij de Brezan, dus dan zie je me denk ik ook niet snelRoald schreef:
@Remon-CL10
Jouw ook nog niet gespot, op zaterdag heb je veel kans me in de wasbox bij de Mac Carwash te zien
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ha Roald ! Topic bijna gemist maar toch gevonden
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je staat in de Agenda voor eind Mei, PM even voor nadere info.. ik heb je PM laatst er uit gegooit toen de mailbox vol stond maar het stond nog in m'n geheugen.Roald schreef:Hey Ronald! beter laat dan nooit toch
Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Je hebt een PMRonald1916V schreef:Je staat in de Agenda voor eind Mei, PM even voor nadere info.. ik heb je PM laatst er uit gegooit toen de mailbox vol stond maar het stond nog in m'n geheugen.Roald schreef:Hey Ronald! beter laat dan nooit toch
Gaat de D-riem+drijfstang lager actie nog door eind volgende maand begin juni ? de 200K begint rap dichterbij te komen
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zo de 19 16v mag weer een jaartje, de APK is weer gehaald
Niet zonder slag of stoot helaas, moest 1 stuurashoes (gescheurd) en 1 remslang vervangen (canvas zichtbaar) , verder nog paar kleine dingen als 2 nieuwe ruitenwisser bladen, 1 nieuw stadslichtje, en de pakkingen tussen de cat en spruitstuk en tussen cat en middenpijp, die waren bijna helemaal weg.
Na het verhelpen van deze issue's heeft ie de APK verder met glans doorstaan geen enkele aantekening
Over aantal weken gaat de 16v nog richting ronald voor een nieuwe D-riem en nieuwe drijfstanglagers daarna is het helemaal super top
Heb alleen nog 1 to do over en dat is het hitteschild van de cat, die heeft los gelaten en het materiaal is zo dun dat valt niet te lassen of een paar parkers doorheen te jagen.
Misschien eens proberen met Aluminium lijm heb er ooit zelfs de lekkende tank van m'n Honda MT-5 mee gemaakt, lekt nog steeds niet tot op de dag van vandaag
Niet zonder slag of stoot helaas, moest 1 stuurashoes (gescheurd) en 1 remslang vervangen (canvas zichtbaar) , verder nog paar kleine dingen als 2 nieuwe ruitenwisser bladen, 1 nieuw stadslichtje, en de pakkingen tussen de cat en spruitstuk en tussen cat en middenpijp, die waren bijna helemaal weg.
Na het verhelpen van deze issue's heeft ie de APK verder met glans doorstaan geen enkele aantekening
Over aantal weken gaat de 16v nog richting ronald voor een nieuwe D-riem en nieuwe drijfstanglagers daarna is het helemaal super top
Heb alleen nog 1 to do over en dat is het hitteschild van de cat, die heeft los gelaten en het materiaal is zo dun dat valt niet te lassen of een paar parkers doorheen te jagen.
Misschien eens proberen met Aluminium lijm heb er ooit zelfs de lekkende tank van m'n Honda MT-5 mee gemaakt, lekt nog steeds niet tot op de dag van vandaag
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
gewoon zonder hitteschild? je bedoelt dat beschermingsding wat er omheen zit toch?
ging bij mij prima
ging bij mij prima
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zitRoald schreef:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
LOL voor de apk ja tis wel een idee opzich, scheelt weer 3 hele pk'sRonald1916V schreef:Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zitRoald schreef:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Mwoah, echt vermogenswinst krijg je niet.. vind 'm wat lekkerder lopen zonder kat. voornamelijk op de hogere toerentallen. en het geluid klinkt wat beter zonder kat. (vind ik)Roald schreef:LOL voor de apk ja tis wel een idee opzich, scheelt weer 3 hele pk'sRonald1916V schreef:Ik rijd ook altijd zonder.. al moet ik wel zeggen dat de kat. er maar een paar uur per jaar onder zitRoald schreef:Idd dat berschermings ding voor de cat, zal het anders wel even een probeerseltje geven en anders jammer voor het hitteschild
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Sinds zaterdag weet ik eindelijk ook waar waarschijnlijk het olie verbruik vandaan komt bij mijn 16v, dacht eerst dat het kwam door de bekende uitdrogende kleprubbers.
Op de brug bij autohaag zag ik duidelijk dat er rechts onder bij de motor nogal een berg gelekte olie, volgens de monteur lijkt het op een lekke klepdeksel pakking, echter aan de bovenkant van het blok issie weer keurig droog.
Hij had het er over dat de F7P een dubbel klepdeksel heeft ?!?
iemand iedee-en ?
Edit: blijkt inderdaad zo te zijn,dat de F7P zo'n klepdeksel constructie heeft.
Morgen eens kijken of het daar ook daadwerkelijk vandaan komt, zo ja dan is het een easy fix en is het olieverbruiken ook meteen afgelopen, word vervolgd!
Werkplaatshandboek ook onderweg, thx Jacques!
Op de brug bij autohaag zag ik duidelijk dat er rechts onder bij de motor nogal een berg gelekte olie, volgens de monteur lijkt het op een lekke klepdeksel pakking, echter aan de bovenkant van het blok issie weer keurig droog.
Hij had het er over dat de F7P een dubbel klepdeksel heeft ?!?
iemand iedee-en ?
Edit: blijkt inderdaad zo te zijn,dat de F7P zo'n klepdeksel constructie heeft.
Morgen eens kijken of het daar ook daadwerkelijk vandaan komt, zo ja dan is het een easy fix en is het olieverbruiken ook meteen afgelopen, word vervolgd!
Werkplaatshandboek ook onderweg, thx Jacques!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Er zit een pakking tussen het kleppendeksel en de nokkenaskappen inderdaad en een vloeibare pakking tussen de nokkenaskappen en cilinderkop, die laatste is niet zo makkelijk vervangen aangezien de nokkenassen dan los liggen..Roald schreef:Sinds zaterdag weet ik eindelijk ook waar waarschijnlijk het olie verbruik vandaan komt bij mijn 16v, dacht eerst dat het kwam door de bekende uitdrogende kleprubbers.
Op de brug bij autohaag zag ik duidelijk dat er rechts onder bij de motor nogal een berg gelekte olie, volgens de monteur lijkt het op een lekke klepdeksel pakking, echter aan de bovenkant van het blok issie weer keurig droog.
Hij had het er over dat de F7P een dubbel klepdeksel heeft ?!?
iemand iedee-en ?
Edit: blijkt inderdaad zo te zijn,dat de F7P zo'n klepdeksel constructie heeft.
Morgen eens kijken of het daar ook daadwerkelijk vandaan komt, zo ja dan is het een easy fix en is het olieverbruiken ook meteen afgelopen, word vervolgd!
Werkplaatshandboek ook onderweg, thx Jacques!
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Hey Ronald,
Daar was ik via Jacques immiddels ook achter gekomen helaas
Tis idd een flinke klus om het weer voor elkaar te krijgen, goed gezien er toch een ander blok (2.0) volgend jaar in moet gaan komen heb ik nu zoiets van laat maar zitten tot die tijd, het is al een hele poos zo en het blijft stabiel dus het zal (hopelijk) wel los lopen.
Daar was ik via Jacques immiddels ook achter gekomen helaas
Tis idd een flinke klus om het weer voor elkaar te krijgen, goed gezien er toch een ander blok (2.0) volgend jaar in moet gaan komen heb ik nu zoiets van laat maar zitten tot die tijd, het is al een hele poos zo en het blijft stabiel dus het zal (hopelijk) wel los lopen.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Kleine update:
Vandaag het laguna lipje binnen gehad, zaten aardig wat krassen op maar goed de schuurmachine er overheen gegooid om de krassen er uit te schuren.
Daarna met hitte bestendige lak gespoten welke een mooie matte finish geeft alsof het nieuw plastic/rubber achtig iets is.
Ben niet geheel ontevreden met het resultaat ziet er opzich netjes uit, nog ff een kleine test fit gedaan en paar gemaakt.
Lip na het schuren&spuiten:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0001-1.jpg[/img]
Even passen, moest foto tegen de zon in maken, ging de auto er niet voor verplaatsen
Alleen de schilders tape was zo gaar als wat die hield het maar een paar seconde, te laat alweer met de foto dus
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-3.jpg[/img]
Morgen de Lip definitief monteren, is het to do lijstje met 2 punten korter zowaar.
Vandaag het laguna lipje binnen gehad, zaten aardig wat krassen op maar goed de schuurmachine er overheen gegooid om de krassen er uit te schuren.
Daarna met hitte bestendige lak gespoten welke een mooie matte finish geeft alsof het nieuw plastic/rubber achtig iets is.
Ben niet geheel ontevreden met het resultaat ziet er opzich netjes uit, nog ff een kleine test fit gedaan en paar gemaakt.
Lip na het schuren&spuiten:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0001-1.jpg[/img]
Even passen, moest foto tegen de zon in maken, ging de auto er niet voor verplaatsen
Alleen de schilders tape was zo gaar als wat die hield het maar een paar seconde, te laat alweer met de foto dus
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 0002-3.jpg[/img]
Morgen de Lip definitief monteren, is het to do lijstje met 2 punten korter zowaar.
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Ziet er netjes uit! Lip staat niet slecht op een renault 19 haha.
Witte mistlampen staan trouwens net even wat netter zo te zien op een blauwe, heb je nog ene pb gestuurd hierover.
Btw, je bent welkom om dat subje eens te horen en te voelen eventueel haha.
Witte mistlampen staan trouwens net even wat netter zo te zien op een blauwe, heb je nog ene pb gestuurd hierover.
Btw, je bent welkom om dat subje eens te horen en te voelen eventueel haha.
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: za 7 okt 2006 17:52
Netjes
Heb zelf ook een laguna lip gemonteerd.. een nieuwe trouwens maar dat maakt verder ook niks uit..
Om hem er echt mooi onder te krijgen zal ik de bumper demonteren en die om een vlakke ondergrond om hem dan op maat te maken..
Zit je wel even bij als je hem echt netjes wil hebben
zo dus
Heb zelf ook een laguna lip gemonteerd.. een nieuwe trouwens maar dat maakt verder ook niks uit..
Om hem er echt mooi onder te krijgen zal ik de bumper demonteren en die om een vlakke ondergrond om hem dan op maat te maken..
Zit je wel even bij als je hem echt netjes wil hebben
zo dus
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Die zit er mooi strak onder bij jouw (de hele auto trouwens ook btw)
Thx voor de tips maar heb de mazzel dat deze al op maat is voor een 19.
Gaten zitten ook al goed dus in principe is het de torxjes van de originele lip losdraaien en deze er onder schroeven
Thx voor de tips maar heb de mazzel dat deze al op maat is voor een 19.
Gaten zitten ook al goed dus in principe is het de torxjes van de originele lip losdraaien en deze er onder schroeven
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Lip is nog prima flexibel en de verf breekt ook niet, hittebestendige verf kan heel veel hebben, hecht overal aan en brokkelt ook niet af.
Is ook prima als primer te gebruiken om een eerste hechtlaag op een object te maken qua eigenschappen van de verf.
Gewone 'lak' zal inderdaad slecht er op hechten en gaan breken, bovendien krijg je met gewone lak geen matte maar minimaal zijdeglans finish wat je niet wil op zo'n lip gewoon weg omdat het niet mooi is.
Is ook prima als primer te gebruiken om een eerste hechtlaag op een object te maken qua eigenschappen van de verf.
Gewone 'lak' zal inderdaad slecht er op hechten en gaan breken, bovendien krijg je met gewone lak geen matte maar minimaal zijdeglans finish wat je niet wil op zo'n lip gewoon weg omdat het niet mooi is.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Goed de kogel moet zo langzamerhand maar eens door de kerk gaan wat betreft meer vermogen en vooral meer koppel onderin bij de 19 16v.
Had eerst een wild plan om er een F4R in te gaan hangen maar goed dat brengt teveel gezeur met zich mee om het allemaal aan de praat te krijgen in een 19 16v.
Dus dan toch maar voor een F7R gaan uit de Megane 1 Coupe.
Nu heb je 2 type's daarin de 2.0 16v F7R met 150 Pk/185 Nm en de IDE versie met 140Pk (103kw) en 200Nm.
Vraag 1
Wat ik begrepen heb van jaqcues is dat de IDE versie ook een aardig grillig koppel verloop heeft zoals de F7P, alleen kan ik hier weinig informatie over vinden via de search functie op het forum of via google etc.
vraag 2
Nu heb ik een F7R 710 gevonden alleen ben ik er niet helemaal zeker van of dit nou de goede versie is.
Vraag 3
Ook al levert de 2.0 F7R +13 PK en 27 Nm meer dan de F7P, echter is mijn einddoel eigenlijk om rond de +/- 170 PK en 200Nm uit te komen, Wat is de beste weg om dat doel te halen, heb hier verschillende topics over gelezen
Maar vind het moeilijk een keuze te maken, wil de motor in iedergeval atmosferisch houden en als het even kan lekker veel koppel onderin te houden.
Tot zover voor even, hopelijk kunnen wat mensen hier een zinnig antwoord op geven (vast wel toch )
Had eerst een wild plan om er een F4R in te gaan hangen maar goed dat brengt teveel gezeur met zich mee om het allemaal aan de praat te krijgen in een 19 16v.
Dus dan toch maar voor een F7R gaan uit de Megane 1 Coupe.
Nu heb je 2 type's daarin de 2.0 16v F7R met 150 Pk/185 Nm en de IDE versie met 140Pk (103kw) en 200Nm.
Vraag 1
Wat ik begrepen heb van jaqcues is dat de IDE versie ook een aardig grillig koppel verloop heeft zoals de F7P, alleen kan ik hier weinig informatie over vinden via de search functie op het forum of via google etc.
vraag 2
Nu heb ik een F7R 710 gevonden alleen ben ik er niet helemaal zeker van of dit nou de goede versie is.
Vraag 3
Ook al levert de 2.0 F7R +13 PK en 27 Nm meer dan de F7P, echter is mijn einddoel eigenlijk om rond de +/- 170 PK en 200Nm uit te komen, Wat is de beste weg om dat doel te halen, heb hier verschillende topics over gelezen
Maar vind het moeilijk een keuze te maken, wil de motor in iedergeval atmosferisch houden en als het even kan lekker veel koppel onderin te houden.
Tot zover voor even, hopelijk kunnen wat mensen hier een zinnig antwoord op geven (vast wel toch )
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat heb ik inderdaad ook begrepen maar ik weet dus niet het exacte motor type nummer.Patrick.B schreef:ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.
Kan dus aan een F7R 710 komen voor een redelijk bedrag maar vraag me dus af of die 710 versie nou de goede 2.0 16v is of die nare ide versie.
In het kort wat is dus de exacte aanduiding van de 'goede' F7R
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Heb net een megane coupe gesloopt met de normale 2.0 16v. Zal straks kijken welke code die motor heeft. en nee, niet te koopRoald schreef:Dat heb ik inderdaad ook begrepen maar ik weet dus niet het exacte motor type nummer.Patrick.B schreef:ik zou niet gaan voor de 2.0 16v ide maar voor de oude 2.0 16v. Die schijne beter te zijn.
Kan dus aan een F7R 710 komen voor een redelijk bedrag maar vraag me dus af of die 710 versie nou de goede 2.0 16v is of die nare ide versie.
In het kort wat is dus de exacte aanduiding van de 'goede' F7R
Ik zou die IDE ook lekker links laten liggen, allemaal van die hypermoderne techniek, die, Reno kennende, allemaal kapot gaat....
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En als je het goed doet koop je ook een complete kabelboom erbij (het beste koop je een complete (schade)auto, echt waar) dan hoef je niet heel de motor om te bouwen, en heb je geen verdelerkap meer nodig.