eindelijk ben ik begonnen met mijn turbo project. hiervoor maak ik gebruik van R5 gtt onderdelen. echter nu ik mijn carb van de plank af trek heb ik het idee dat ik een aantal elementaire onderdelen mis.
onder andere de stationairsproeier (volgens mij kleine schroefje verzonken in de carb). Nu zie ik op de site van 5gt dat er voor phase 1 en phase 2 verschillende sproeiers zouden kunnen zijn. alleen heb ik geen idee of ik een phase1 of phase2 carb heb weten te bemachtigen.
Wat zijn de specifieke kenmerken voor welke carb. En ik mis de grote schoef (nr 14 op het onderstaande plaatje icl het achterligende gedeelte.
http://super5gtturbo.s.u.pic.centerblog ... dcs5w8.jpg
Heeft iemand misschien een duidelijke foto hoe de gaskabel zit bij een 5 gtt. hij komt nu op een dwars geplaatste motor dus ik moet wat rommelen om het passend te krijgen. Dan krijg ik een idee of ik een standaard gaskabel kan aanpassen.
diverse carb vragen
bedankt voor je antwoord.
nu heb ik nog de onderstaande vragen:
- hoe zie ik of ik een phase1 of phase 2 carb heb
- hoe loopt de gas kabel (is dit een losse steun waar die aan bevestigd zit)
- heeft een gtt een autochoke of manueel en hoe werkt die
- hoe zit de brandstofdruk verdeler aangesloten.
- waar vanaf pakt die zijn vacuum
plaatjes bij de praatjes
brandstofdruk verdeler:
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... 08/002.jpg[/img]
Links en boven zijn dikke aansluitingen, rechts is dunner. Onder lijkt ook dik.
ik vermoed:
boven: toevoer
onder: retour
links: naar carb
rechts: vanaf vacuum
En de carb die ik onder het stof vandaan heb getrokken.
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... 08/003.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... 08/004.jpg[/img]
nu heb ik nog de onderstaande vragen:
- hoe zie ik of ik een phase1 of phase 2 carb heb
- hoe loopt de gas kabel (is dit een losse steun waar die aan bevestigd zit)
- heeft een gtt een autochoke of manueel en hoe werkt die
- hoe zit de brandstofdruk verdeler aangesloten.
- waar vanaf pakt die zijn vacuum
plaatjes bij de praatjes
brandstofdruk verdeler:
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... 08/002.jpg[/img]
Links en boven zijn dikke aansluitingen, rechts is dunner. Onder lijkt ook dik.
ik vermoed:
boven: toevoer
onder: retour
links: naar carb
rechts: vanaf vacuum
En de carb die ik onder het stof vandaan heb getrokken.
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... 08/003.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... 08/004.jpg[/img]
de choke zit aan het bovenste lipje en dat is een handbediende choke, de gaskabel zit inderdaad aan een apart beugeltje...
uhm de aansluitingen weet ik niet 100% zeker maar volgens mij:
onder retour, boven vacuum, rechts toevoer brandstof en links toevoer naar carb....
edit: verschil hp.1 en ph.2 weet ik niet... volgens mij scheelt het niks....
uhm de aansluitingen weet ik niet 100% zeker maar volgens mij:
onder retour, boven vacuum, rechts toevoer brandstof en links toevoer naar carb....
edit: verschil hp.1 en ph.2 weet ik niet... volgens mij scheelt het niks....
een GTT heeft toch ook een dwarsgeplaatste motor?DD schreef: Heeft iemand misschien een duidelijke foto hoe de gaskabel zit bij een 5 gtt. hij komt nu op een dwars geplaatste motor dus ik moet wat rommelen om het passend te krijgen. Dan krijg ik een idee of ik een standaard gaskabel kan aanpassen.
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
brandstof "verdeler" (bezinedrukregelaar )zit zoiezo op zijn kop .....bolle kantje moet boven
Carb phase 1 of 2 maakt niet uit .........zit hem in een sensor voor de perculatieventilator.....
Carb phase 1 of 2 maakt niet uit .........zit hem in een sensor voor de perculatieventilator.....
blond en te veel benzine gesnoven vandaag mijn capri heeft een motor in de lengte natuurlijkAllartino schreef:een GTT heeft toch ook een dwarsgeplaatste motor?DD schreef: Heeft iemand misschien een duidelijke foto hoe de gaskabel zit bij een 5 gtt. hij komt nu op een dwars geplaatste motor dus ik moet wat rommelen om het passend te krijgen. Dan krijg ik een idee of ik een standaard gaskabel kan aanpassen.
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/131_3176.jpg[/img]
Rechts is toevoer
Onder is retour
Links gaat richting carb
Boven is druk (van de carb elbow)
Rechts is toevoer
Onder is retour
Links gaat richting carb
Boven is druk (van de carb elbow)
5 GT Turbo '88 GT5
Precies, neem druk boven de gasklep (dus geen vacuum bovenop de verdeler!).
zo daar zijn we weer,
het gaat lanzaam de goede kant op maar ik ben er nog niet helemaal.
momenteel heb ik vanaf de linkerkant van de lobster (1 uitsparing) naar de linker ondernippel op de carb en via twee T aansluitingen naar de brandstofdruk verdeler (boven aansluiting) en naar een drukmeter.
links boven op de carb is benzine toevoer en die komt vanaf de benzine druk verdeler.
Rechts op de lobster heb ik de 2 nippels met elkaar verbonden.
Rechts op de carb voor zit een uitsparing met een dunne aansluiting, daar zit een losse slang aan voor benzine overloop.
Rechts op de carb achter loopt naar de actuator (alleen eerste of tweede aansluiting erop?)
nu is alleen de vraag waar pak ik vacuum voor de onsteking en waar voor de dumpvalve?
het gaat lanzaam de goede kant op maar ik ben er nog niet helemaal.
momenteel heb ik vanaf de linkerkant van de lobster (1 uitsparing) naar de linker ondernippel op de carb en via twee T aansluitingen naar de brandstofdruk verdeler (boven aansluiting) en naar een drukmeter.
links boven op de carb is benzine toevoer en die komt vanaf de benzine druk verdeler.
Rechts op de lobster heb ik de 2 nippels met elkaar verbonden.
Rechts op de carb voor zit een uitsparing met een dunne aansluiting, daar zit een losse slang aan voor benzine overloop.
Rechts op de carb achter loopt naar de actuator (alleen eerste of tweede aansluiting erop?)
nu is alleen de vraag waar pak ik vacuum voor de onsteking en waar voor de dumpvalve?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je kunt deze op 1 aansluiting aansluiten, vervolgens met een t-stukje richting ontsteking en dumpvalve laten gaan.DD schreef:zo daar zijn we weer,
het gaat lanzaam de goede kant op maar ik ben er nog niet helemaal.
momenteel heb ik vanaf de linkerkant van de lobster (1 uitsparing) naar de linker ondernippel op de carb en via twee T aansluitingen naar de brandstofdruk verdeler (boven aansluiting) en naar een drukmeter.
links boven op de carb is benzine toevoer en die komt vanaf de benzine druk verdeler.
Rechts op de lobster heb ik de 2 nippels met elkaar verbonden.
Rechts op de carb voor zit een uitsparing met een dunne aansluiting, daar zit een losse slang aan voor benzine overloop.
Rechts op de carb achter loopt naar de actuator (alleen eerste of tweede aansluiting erop?)
nu is alleen de vraag waar pak ik vacuum voor de onsteking en waar voor de dumpvalve?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Mijn hobby project is nog steeds niet ten einde. Ik heb momenteel ellende met de brandstof druk verdeler.
Ik heb de verdeler omgedraaid zodat deze gemonteerd zit zoals in het plaatje van Roy. Daarbij de "dikke" aansluiting aan de zijkant als toevoer gezien en de "dunne" afvoer naar de carb.
Het probleem dat ik heb is dat de wagen prima start je kan rijden en dan na enige tijd begint te sputteren en uiteindelijk uitvalt. als je dan enkele minuten wacht start die weer zonder problemen om dan na enige tijd (+/- 2 minuten) weer opnieuw uit te vallen.
In eerste instantie verdacht ik de brandstofpomp dat deze (bij gebrek aan schotten in de tank) droog zou draaien en daardoor een "vapor lock" zou veroorzaken. Echter ook als ik gebruik maak van de mechanische brandstofpomp van de (ford) motor dan blijft het probleem bestaan. ik heb nu alleen de mechanische brandstof pomp ertussen zitten en ondervind geen problemen meer.
Nu is de vraag heb ik de toevoer van benzine vanaf de pomp naar de verdeler en de doorvoer naar de carb goed om gedaan of is de verdeler gewoon hemelen?
Ik heb de verdeler omgedraaid zodat deze gemonteerd zit zoals in het plaatje van Roy. Daarbij de "dikke" aansluiting aan de zijkant als toevoer gezien en de "dunne" afvoer naar de carb.
Het probleem dat ik heb is dat de wagen prima start je kan rijden en dan na enige tijd begint te sputteren en uiteindelijk uitvalt. als je dan enkele minuten wacht start die weer zonder problemen om dan na enige tijd (+/- 2 minuten) weer opnieuw uit te vallen.
In eerste instantie verdacht ik de brandstofpomp dat deze (bij gebrek aan schotten in de tank) droog zou draaien en daardoor een "vapor lock" zou veroorzaken. Echter ook als ik gebruik maak van de mechanische brandstofpomp van de (ford) motor dan blijft het probleem bestaan. ik heb nu alleen de mechanische brandstof pomp ertussen zitten en ondervind geen problemen meer.
Nu is de vraag heb ik de toevoer van benzine vanaf de pomp naar de verdeler en de doorvoer naar de carb goed om gedaan of is de verdeler gewoon hemelen?
brandstofdrukregelaar vervangen voor eentje van improve tuning.
kijk maar bij hem op de site.
kijk maar bij hem op de site.
nou daar zijn we weer een jaar verder en nog geen km gereden met de turbo setup. nieuw probleem om een of andere wazige reden opende de wastegate zichzelf niet en daardoor had ik binnen 100m de koppakking aan gruzels gedraaid.
Nu las ik elders op het forum dat er een verschil van ongeveer 0.2bar zit tussen boven en onder de gasklep. Is het wellicht verstandig om de wastegate te sturen vanaf boven de gasklep.
maar daar komt de vraag weer hoe gaan dan alle vacuum slangetjes lopen?
dit is een foto hoe het zat met wat kleurtjes om het praten te vergemakkelijken.
Ik had de rode aansluiting op de wastegate zitten.
En vanaf de elbow aan de andere zijde via T stukken de brandstofdruk regelaar, het accelelatie pompje (op de carb links) en de drukmeter.
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... rechts.jpg[/img]
Ik neem aan dat de wastegate nu vanaf de elbow gevoed moet worden en doe ik dat dan via P1 (blauw) of P2 (roze) en volgens de tekening in het r5 gtt werkplaatshandboek moet er dan ook een T stuk richting de rode aansluiting.
Ik heb altijd gedacht dat groen een benzine overloop was tot ik vandaag via google dit plaatje tegen kwam
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... t_fuel.jpg[/img]
Dat doet mij vermoeden dat er vanaf de linker elbow aansluiting via een (dubbel) T stuk ook een slang naar de groene aansluiting gaat.
vraag 2 is dus wat moet ik met de groene aansluiting doen?
bedankt weer.
Nu las ik elders op het forum dat er een verschil van ongeveer 0.2bar zit tussen boven en onder de gasklep. Is het wellicht verstandig om de wastegate te sturen vanaf boven de gasklep.
maar daar komt de vraag weer hoe gaan dan alle vacuum slangetjes lopen?
dit is een foto hoe het zat met wat kleurtjes om het praten te vergemakkelijken.
Ik had de rode aansluiting op de wastegate zitten.
En vanaf de elbow aan de andere zijde via T stukken de brandstofdruk regelaar, het accelelatie pompje (op de carb links) en de drukmeter.
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... rechts.jpg[/img]
Ik neem aan dat de wastegate nu vanaf de elbow gevoed moet worden en doe ik dat dan via P1 (blauw) of P2 (roze) en volgens de tekening in het r5 gtt werkplaatshandboek moet er dan ook een T stuk richting de rode aansluiting.
Ik heb altijd gedacht dat groen een benzine overloop was tot ik vandaag via google dit plaatje tegen kwam
[img]http://www.xs4all.nl/~msluijt/ford/capr ... t_fuel.jpg[/img]
Dat doet mij vermoeden dat er vanaf de linker elbow aansluiting via een (dubbel) T stuk ook een slang naar de groene aansluiting gaat.
vraag 2 is dus wat moet ik met de groene aansluiting doen?
bedankt weer.
de groene is bij mijn weten een overloop. handig om hier een slang aan te hangen die ver bij de turbo vandaan uitmond!!!
verder zit het volgens mij gewoon goed...
verder zit het volgens mij gewoon goed...
heb je de slang wel op de juiste kant van de wastegate gemonteerd?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
das ok afdoppen hoeft niet.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl