Zo dan, ti's weer zover
Ik kan je nIet anders dan gelijk geven
extra dynodag; 24 maart 2012
oei oei oei!!!
Nu moet ik toch echt met de billen bloot!
geheel niet aan de hobby toegekomen en totaal vergeten me af te melden.
ik was het dus die niet kwam opdagen.
Jo ik begrijp je reactie absoluut en biedt dan ook publiekelijk via deze weg mijn verontschuldigingen aan Jou Henk en de rest van de dyno dag mensen aan.
sorry sorry sorry
Nu moet ik toch echt met de billen bloot!
geheel niet aan de hobby toegekomen en totaal vergeten me af te melden.
ik was het dus die niet kwam opdagen.
Jo ik begrijp je reactie absoluut en biedt dan ook publiekelijk via deze weg mijn verontschuldigingen aan Jou Henk en de rest van de dyno dag mensen aan.
sorry sorry sorry
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik geef je ook volkomen gelijk Jo! Ik zou er in ieder geval ook pisnijdig van worden. Dat je om wat voor reden dan ook een afspraak ooit niet na komen (betaald of niet), dat kan voorkomen. Maar het niet afmelden is gewoon onfatsoenlijk in een dergelijk geval.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik begrijp je reactie wel en ik heb op de 18e idd 2 pm`s van je gehad.
daarna heb ik de site nog wel enkele malen bezocht echter zeer vluchtig en niet aandachtig gelezen.
ik wil nog wel effe toevoegen dat door enorme drukte met mijn bedrijf en nieuw bedrijfspand (wat ik aan het regelen ben)
mijn bedrijf kan gewoon domweg niet meer vanuit mijn woning gerunt worden , hierdoor is mij de datum totaal ontschoten.
het blok zou afgelopen week inelkaar geschroefd worden echter ik heb er niet eens naar omgekeken
een andere forummer kan dit evt bevestigen.
ect wil ik je wel bellen om een en ander nog verder toe te lichten.
Sorry ik ben gewoon 100% fout in deze
daarna heb ik de site nog wel enkele malen bezocht echter zeer vluchtig en niet aandachtig gelezen.
ik wil nog wel effe toevoegen dat door enorme drukte met mijn bedrijf en nieuw bedrijfspand (wat ik aan het regelen ben)
mijn bedrijf kan gewoon domweg niet meer vanuit mijn woning gerunt worden , hierdoor is mij de datum totaal ontschoten.
het blok zou afgelopen week inelkaar geschroefd worden echter ik heb er niet eens naar omgekeken
een andere forummer kan dit evt bevestigen.
ect wil ik je wel bellen om een en ander nog verder toe te lichten.
Sorry ik ben gewoon 100% fout in deze
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja Jo me ma heeft overleefd, zat alleen te miepen dat me kachel het niet goed deed, ze had t koud.
Henk dacht er eerder nog anders over zo zonder motorafdekkap.
Henk dacht er eerder nog anders over zo zonder motorafdekkap.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
O en de 5 met dik gat heeft ook goed gedaan....
152,7 wpk 6545 toeren en 190,5 nm 4162 toeren.
Prima goed voor die ouwe perenkist.
152,7 wpk 6545 toeren en 190,5 nm 4162 toeren.
Prima goed voor die ouwe perenkist.
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op za 24 mar 2012 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Your welcome Jo-jo- schreef:En dan vergeet ik nog Maarten, Arjan, Henk en Chris te bedanken. (Godver)
Bij deze, bedankt voor de hulp !
as always
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
right, ff een nachtje de boel laten bezinken en naar de orde van de dag:
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het geen te beste dag was gisteren.
Wederom is gebleken dat een megane RS goede brandstof nodig heeft. Nogmaals, ga bij een erkende leverancier afvullen aub ! Witte pompen besparen je mssn 2 euro op een tank maar de kwaliteit is om te janken. We hadden weer een gevalletje pingelen op std programma. Als de auto dan een decat heeft wordt het helemaal een drama en moet je zodanig gaan terugschroeven dat je op een bijna zo goed als std programma komt om de auto veilig te krijgen.
We vragen het niet meer, maar staan erop dat een auto aangeboden wordt voor mapping met brandstof van goede kwaliteit. Het gaat echt stuk als je die troep blijft tanken !!!
De afstelling van Allepinie was zeker geen maat voor niks, hij staat nu veilig maar is er weinig mee opgeschoten qua performance.
Joost (evoRS), heel dikke clio 197, had reeds een custom maar een bijkomende upgrade (decat) vroeg naar extra aandacht van Henk. Er is toch nog een 6 pk adw uit gekomen.
Phil (21t), prachtige mapping, supper graffiek (voor ouwe meuk). 230 adw bij 18 psi.
Amrit (21t), drama auto, kantelende zuiger, turbo op zen eind, olielekkages en totaal foute setup. 203 adw met een piekdruk van 23 psi
Dips (21 ph3), ook een drama. Door een kapotte ecu kon de auto helaas niet custom afgesteld worden. Henk gaat ermee aan de slag.
Rollers:
Jasper, 5gtt, nog steeds hetzelfde dik resultaat.
Kris, clio1 2.0 biggelaar-cat's, ook een hele goeie.
Jochem, ontsteking staat goed, knallen maar. Dik geluid !
Sebastiaan (datalog) laguna III dci, normaal resultaat (fabrieksopgave)
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het geen te beste dag was gisteren.
Wederom is gebleken dat een megane RS goede brandstof nodig heeft. Nogmaals, ga bij een erkende leverancier afvullen aub ! Witte pompen besparen je mssn 2 euro op een tank maar de kwaliteit is om te janken. We hadden weer een gevalletje pingelen op std programma. Als de auto dan een decat heeft wordt het helemaal een drama en moet je zodanig gaan terugschroeven dat je op een bijna zo goed als std programma komt om de auto veilig te krijgen.
We vragen het niet meer, maar staan erop dat een auto aangeboden wordt voor mapping met brandstof van goede kwaliteit. Het gaat echt stuk als je die troep blijft tanken !!!
De afstelling van Allepinie was zeker geen maat voor niks, hij staat nu veilig maar is er weinig mee opgeschoten qua performance.
Joost (evoRS), heel dikke clio 197, had reeds een custom maar een bijkomende upgrade (decat) vroeg naar extra aandacht van Henk. Er is toch nog een 6 pk adw uit gekomen.
Phil (21t), prachtige mapping, supper graffiek (voor ouwe meuk). 230 adw bij 18 psi.
Amrit (21t), drama auto, kantelende zuiger, turbo op zen eind, olielekkages en totaal foute setup. 203 adw met een piekdruk van 23 psi
Dips (21 ph3), ook een drama. Door een kapotte ecu kon de auto helaas niet custom afgesteld worden. Henk gaat ermee aan de slag.
Rollers:
Jasper, 5gtt, nog steeds hetzelfde dik resultaat.
Kris, clio1 2.0 biggelaar-cat's, ook een hele goeie.
Jochem, ontsteking staat goed, knallen maar. Dik geluid !
Sebastiaan (datalog) laguna III dci, normaal resultaat (fabrieksopgave)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_SebastiaanLaguna3Stock.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Phil21Turbo.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Megane2RS230RON95.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_KrisWilliamsCatcam285.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_JoostClio3RSdecat.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Jochem5turbo.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Jasper5GTTGrpAcarbCam300deg.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Amrit21Turbo.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Phil21Turbo.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Megane2RS230RON95.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_KrisWilliamsCatcam285.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_JoostClio3RSdecat.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Jochem5turbo.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Jasper5GTTGrpAcarbCam300deg.jpg[/img]
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2024%20maart%202012/th_Amrit21Turbo.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Had nog ff gekeken wat mijn 21 draaide na 8 runs op de bank ( zie je het vermogen afnemen, werd steeds wat warmer de ic's )
195.2 wpk 4621 toeren
328.9 nm 3216 toeren
met een standaard turbo. Wel op 1.1 bar.
195.2 wpk 4621 toeren
328.9 nm 3216 toeren
met een standaard turbo. Wel op 1.1 bar.
Met de temperaturen van gisterenmiddag mag je daar gerust een verschil van 10 pk bijrekenen. Heb je ook het verschil gezien bij de temp van phil en amrit ? Bij Phil zat de radiator helemaal vrij en bleef gewoon op bedrijfstemperatuur, bij amrit afgeblokt door een fmic en die werd snotheet.
Dat neemt niet weg dat de motor van Amrit gewoon schijt was. En daar zitten cosworth internals in
Dat neemt niet weg dat de motor van Amrit gewoon schijt was. En daar zitten cosworth internals in
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
JA ik had er wat meer van verwacht, al deed die van phill t prima.
Maar blijft leuk om te zien, ik denk altijd dat ik maar wat knoeizooi bij elkaar heb. Maar als in dit zo zie ben ik zeker niet de enige of minste
Maar blijft leuk om te zien, ik denk altijd dat ik maar wat knoeizooi bij elkaar heb. Maar als in dit zo zie ben ik zeker niet de enige of minste
[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... cam285.jpg[/img]
N.a.v. de grafiek van Chris. Dat is toch het ex-Pritech blok met megane kop en aangepast F7P spruitstuk. Hij heeft toch een mooi vlak koppel en haalt makkelijk 7000 toeren.
N.a.v. de grafiek van Chris. Dat is toch het ex-Pritech blok met megane kop en aangepast F7P spruitstuk. Hij heeft toch een mooi vlak koppel en haalt makkelijk 7000 toeren.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
inderdaad Jacques, ex Pritech maar er zijn nog wel regelbare pollys bij opgekomen had gisteren wel 1pk minder dan enkele weken terugjacques schreef:[img]http://i83.photobucket.com/albums/j320/ ... cam285.jpg[/img]
N.a.v. de grafiek van Chris. Dat is toch het ex-Pritech blok met megane kop en aangepast F7P spruitstuk. Hij heeft toch een mooi vlak koppel en haalt makkelijk 7000 toeren.
volgende week nog wat mee de uitlaat proberen zien of erdaar nog wat uit te halen is
jouw auto is afgesteld aan de hand van mijn oude mapping. En er is geen sprake meer van het "oude blok van Pritech", dat heeft nooit gelopen zoals hij nu loopt. Vele malen gezien dat er 286's in een blok worden geduwd, absoluut waardeloos zonder verstelbare poulies. Nu loopt hij tenminste zoals het hoort
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
@1. Dat kan kloppen, maar ik had wel een tweede lambdasonde (wideband!) in de katvervanger om de AFR in de gaten te houden. Dus hopelijk staat de boel niet te rijk. @2. Het is duidelijk dat voor 286 nokkenassen de timing er veel nauwkeuriger op aan komt.-jo- schreef:1. jouw auto is afgesteld aan de hand van mijn oude mapping. En er is geen sprake meer van het "oude blok van Pritech", dat heeft nooit gelopen zoals hij nu loopt. 2. Vele malen gezien dat er 286's in een blok worden geduwd, absoluut waardeloos zonder verstelbare poulies. Nu loopt hij tenminste zoals het hoort
Hoe zit het nu met bottompower? Ik begreep dat het blok oorspronkelijk onder de 3000 rpm niet liep (of bokte).
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ik probeer altijd bij de Gulf, Challenger (euro 100) te tanken. Maar ben regelmatig aangewezen op Texaco's euro 95 benzine; ik neem aan dat het verstandig is om veiligheidshalve de Megane te laten afstellen op euro 95?
Wat je meest tankt, daar kan hij op afgesteld worden. Henk ziet het dadelijk op zijn aparatuur hoe de motor reageerd en wat erin zit. Voor ons maakt het niet uit of je 95 of 98 tankt, als het maar geen uilenpis is. Witte pompen zijn echt uit den boze.TsaArno schreef:Ik probeer altijd bij de Gulf, Challenger (euro 100) te tanken. Maar ben regelmatig aangewezen op Texaco's euro 95 benzine; ik neem aan dat het verstandig is om veiligheidshalve de Megane te laten afstellen op euro 95?
Ik zal deze quoten naar het topic van 21 april. Met dit topic heb ik het helemaal gehad.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !