Triggerhappy schreef:Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!
In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.
De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik
Best wel logisch toch?...
De TCE moet onderin trekkracht hebben en is een doorsnee automobiel waar de turbo sneller moet gaan meeblazen en je lui moet kunnen rijden.
En de doorsnee automobilist moet kunnen doorstaan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Triggerhappy schreef:Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!
In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.
De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik
Met een andere uitlaatsysteem, liefst met sportcat geeft ie bovenin nog wel 10 - 20 pk extra.
Bertmegane schreef:Na de Stage 2 mapping door Henk van mijn Megane vorige Zaterdag heb ik een bommetje van een auto mee teruggekregen. De aanzienlijke toegenomen koppel tesamen met de pk winst is heel sterk voelbaar en enorm aangenaam om rijden, werkelijk een aanrader ! Thanks Henk en Jo
Triggerhappy schreef:Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!
In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.
De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik
Met een andere uitlaatsysteem, liefst met sportcat geeft ie bovenin nog wel 10 - 20 pk extra.
Bedoel je daarmee zonder turbo upgrade?
Heb er al wel eens naar zitten zoeken, maar vind nergens op het web iets specifiek voor de TCE180... allemaal RS spul
Vanaf 2010 alleen i.c.m. GT-uitvoering. Motorcode: F4RT.
Ook de RS250
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Yep....nissan blokkie....uit de Juke dacht ik te weten
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Abel schreef:tce 180 is dat de zelfde als een "oude"167Pk 2.0t? of zit er wat meer verschil in? zo ja dan ben ik ook benieuwd
Die uit de megane 2 ? Nein, dit is ook een F4R maar met andere zuigers/krukas/nokkenassen/turbo/injectoren enz. Ik heb voor Youri een andere uitlaat gemaakt icm een mapping van Henk. Nadeel bij deze dingen is dat zowel turbo als injectoren tamelijk snel aan hun limiet zitten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Bedoel je daarmee zonder turbo upgrade?
Heb er al wel eens naar zitten zoeken, maar vind nergens op het web iets specifiek voor de TCE180... allemaal RS spul
Ja zonder upgrade. Door restrictie(s) weg te halen houdt de turbo bovenin langer druk 'vast'.
Lijkt me wel verstandig ja, ik kan me nog een gele RS250 herinneren die stond te pingelen als een malle omdat er geen stage 2 was uitgevoerd na het verwijderen van de kat...
ALS er al iets gebeurt dan zal het een sport kat worden... of een remap dan noodzakelijk is kan ik dan het beste van Henk zelf horen denk ik dan maar... Het gaat echt nog maar de vraag zijn of ik al die kosten op mn nek ga halen voor 10 a 20 PK... een sportkat zal ook wel ergens rond de 400 a 500 euro kosten, dan moet hij er nog in... dan moet er mischien nog wel meer aangepast worden ook om het allemaal te laten passen en werken, als er dan ook nog een remap bij gaat komen ga ik alles bij elkaar al meer dan 1000-1500 euro neerleggen, dat zijn dure peekaas
Oude spreuk van iemand hier....100 euro voor 1 pk is redelijk. .
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Hoe zit het met de 1.4 Tce blokkies Jo, zitten daar veel ristricties in? Ik zag een stage 1 mapping voorbij komen waar aardig wat winst in zat over de hele breedte van de grafiek.
De 1.4 TCe is alweer verleden tijd toch? De TCe130 is nu een 1.2 TCe die ik in mijn leasertje heb. Levert ook die 132pk en 15Nm meer (205).
Ben wel benieuwd wat daar mee kan
Iron BleuMégane IV Estate GT205 + Rouge FlamméClio IV Estate Dynamique TCe90
Theoretisch zou ik zeggen dat er minder uit te halen valt dan een 1.4 Tce, ik denk dat Renault zelf al wat wijzigingen doorgevoerd heeft om het vermogen op dit niveau te krijgen.
Triggerhappy schreef:ALS er al iets gebeurt dan zal het een sport kat worden... of een remap dan noodzakelijk is kan ik dan het beste van Henk zelf horen denk ik dan maar... Het gaat echt nog maar de vraag zijn of ik al die kosten op mn nek ga halen voor 10 a 20 PK... een sportkat zal ook wel ergens rond de 400 a 500 euro kosten, dan moet hij er nog in... dan moet er mischien nog wel meer aangepast worden ook om het allemaal te laten passen en werken, als er dan ook nog een remap bij gaat komen ga ik alles bij elkaar al meer dan 1000-1500 euro neerleggen, dat zijn dure peekaas
Remap is niet perse' noodzakelijk met een andere uitlaat, helpt wel.
Wil je meer vermogen uit de auto halen, dan zit je gewoon aan een compleet ander uitlaatsysteem vast.
Bedoel je daarmee zonder turbo upgrade?
Heb er al wel eens naar zitten zoeken, maar vind nergens op het web iets specifiek voor de TCE180... allemaal RS spul
Ja zonder upgrade. Door restrictie(s) weg te halen houdt de turbo bovenin langer druk 'vast'.
Zou een intercooler upgrade hier ook nog veel verschil in gaan maken? Het koppel piekt enorm in het begin en zakt dat toch vrij snel terug, dat wil je juist niet hebben.
Ik heb niks aan je antwoord Arthur, ik snap ook wel dat het enig effect heeft Maar kijk je naar een RS 225 dan zie je duidelijk verschil omdat de temperatuur te ver oploopt met een stock intercooler vanaf een bepaald toerental.
je geeft zelf het antwoord Dennis. Met een upgrade cooler, of hij groter is laat ik in het midden, haal je je inlaattemp. naar beneden. Vandaar het ook winst oplevert bij een std RS.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !