Dynodag met Fastchip 26 april 2014

Alles over de meetings.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Triggerhappy schreef:Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!

In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.

De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik :D
Best wel logisch toch?...

De TCE moet onderin trekkracht hebben en is een doorsnee automobiel waar de turbo sneller moet gaan meeblazen en je lui moet kunnen rijden.

En de doorsnee automobilist moet kunnen doorstaan.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Nouja doorsnee..... Hij heeft wel iets Renault Sport DNA hoor... De Renault Sport vermeldingen vind je niet voor niets overal terug :p
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Triggerhappy schreef:Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!

In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.

De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik :D

Met een andere uitlaatsysteem, liefst met sportcat geeft ie bovenin nog wel 10 - 20 pk extra.
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Bertmegane schreef:Na de Stage 2 mapping door Henk van mijn Megane vorige Zaterdag heb ik een bommetje van een auto mee teruggekregen. De aanzienlijke toegenomen koppel tesamen met de pk winst is heel sterk voelbaar en enorm aangenaam om rijden, werkelijk een aanrader ! Thanks Henk en Jo :-)

Vr Gr Bert
Sterke auto Bert ! Veel plezier ermee.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Fastchip schreef:
Triggerhappy schreef:Inmiddels gedaan en een dag later al antwoord... wat dat betreft top!

In grote lijnen was het antwoord dat de GT220 motor nagenoeg gelijk is aan die van de RS enkel een paar kleine hardware zaken en software.

De motor van de TCE180 wijkt toch aardig af met als grootste verschillen de turbo en het onderblok (andere compressieverhouding)
Als de turbo het nog eens begeven gaat moet er dus maar een grotere op denk ik :D

Met een andere uitlaatsysteem, liefst met sportcat geeft ie bovenin nog wel 10 - 20 pk extra.

Bedoel je daarmee zonder turbo upgrade?
Heb er al wel eens naar zitten zoeken, maar vind nergens op het web iets specifiek voor de TCE180... allemaal RS spul :(
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tce 180 is dat de zelfde als een "oude"167Pk 2.0t? of zit er wat meer verschil in? zo ja dan ben ik ook benieuwd ;-)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is gewoon een F4R toch? Maar ik meen dan de nieuwe RS die ook nog als basis gebruikt?
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

DennisT schreef:Is gewoon een F4R toch? Maar ik meer dan de nieuwe RS die ook nog als basis gebruikt?
Van Wikipedia:

Code: Selecteer alles

Vanaf 2010 alleen i.c.m. GT-uitvoering. Motorcode: F4RT.
Ook de RS250
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

De nieuwe Clio RS heeft een geheel nieuwe motor. 1.6 turbo. einde F4R dus voor de Clio.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Yep....nissan blokkie....uit de Juke dacht ik te weten
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef:tce 180 is dat de zelfde als een "oude"167Pk 2.0t? of zit er wat meer verschil in? zo ja dan ben ik ook benieuwd ;-)
Die uit de megane 2 ? Nein, dit is ook een F4R maar met andere zuigers/krukas/nokkenassen/turbo/injectoren enz. Ik heb voor Youri een andere uitlaat gemaakt icm een mapping van Henk. Nadeel bij deze dingen is dat zowel turbo als injectoren tamelijk snel aan hun limiet zitten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Bedoel je de 180 pk of de 165 pk Jo?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

165
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Bedoel je daarmee zonder turbo upgrade?
Heb er al wel eens naar zitten zoeken, maar vind nergens op het web iets specifiek voor de TCE180... allemaal RS spul :(
Ja zonder upgrade. Door restrictie(s) weg te halen houdt de turbo bovenin langer druk 'vast'.
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

En dan is een remap ook niet noodzakelijk??
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

In combie natuurlijk he ;-)
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

Hij heeft al een remap gekregen van Henk... vandaar de vraag of na aanpassing van het uitlaatsysteem nog een remap noodzakelijk is.. :~
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lijkt me wel verstandig ja, ik kan me nog een gele RS250 herinneren die stond te pingelen als een malle omdat er geen stage 2 was uitgevoerd na het verwijderen van de kat...
Gebruikersavatar
Triggerhappy
Berichten: 159
Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
Car: Meg 3 Trophy + 4 GT

ALS er al iets gebeurt dan zal het een sport kat worden... of een remap dan noodzakelijk is kan ik dan het beste van Henk zelf horen denk ik dan maar... Het gaat echt nog maar de vraag zijn of ik al die kosten op mn nek ga halen voor 10 a 20 PK... een sportkat zal ook wel ergens rond de 400 a 500 euro kosten, dan moet hij er nog in... dan moet er mischien nog wel meer aangepast worden ook om het allemaal te laten passen en werken, als er dan ook nog een remap bij gaat komen ga ik alles bij elkaar al meer dan 1000-1500 euro neerleggen, dat zijn dure peekaas (U)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Oude spreuk van iemand hier....100 euro voor 1 pk is redelijk. . :D
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hoe zit het met de 1.4 Tce blokkies Jo, zitten daar veel ristricties in? Ik zag een stage 1 mapping voorbij komen waar aardig wat winst in zat over de hele breedte van de grafiek.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Stond ik zelf van te kijken wat daaruit rolde op een complete stock. Nieuwe generatie gtt blokken :)

Ivm restrictie, blijkbaar zijn die dingen heel goed aan te pakken. Waarschijnlijk ligt dit wel aan Henk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De 1.4 TCe is alweer verleden tijd toch? De TCe130 is nu een 1.2 TCe die ik in mijn leasertje heb. Levert ook die 132pk en 15Nm meer (205).
Ben wel benieuwd wat daar mee kan (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Theoretisch zou ik zeggen dat er minder uit te halen valt dan een 1.4 Tce, ik denk dat Renault zelf al wat wijzigingen doorgevoerd heeft om het vermogen op dit niveau te krijgen.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heeft Henk al eens een 1.2 Tce 130 onder handen genomen? Anders een mooie reden om dat leasehok van je eens naar Goes te trappen Tom :beer:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Triggerhappy schreef:ALS er al iets gebeurt dan zal het een sport kat worden... of een remap dan noodzakelijk is kan ik dan het beste van Henk zelf horen denk ik dan maar... Het gaat echt nog maar de vraag zijn of ik al die kosten op mn nek ga halen voor 10 a 20 PK... een sportkat zal ook wel ergens rond de 400 a 500 euro kosten, dan moet hij er nog in... dan moet er mischien nog wel meer aangepast worden ook om het allemaal te laten passen en werken, als er dan ook nog een remap bij gaat komen ga ik alles bij elkaar al meer dan 1000-1500 euro neerleggen, dat zijn dure peekaas (U)
Remap is niet perse' noodzakelijk met een andere uitlaat, helpt wel.
Wil je meer vermogen uit de auto halen, dan zit je gewoon aan een compleet ander uitlaatsysteem vast.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Fastchip schreef:
Bedoel je daarmee zonder turbo upgrade?
Heb er al wel eens naar zitten zoeken, maar vind nergens op het web iets specifiek voor de TCE180... allemaal RS spul :(
Ja zonder upgrade. Door restrictie(s) weg te halen houdt de turbo bovenin langer druk 'vast'.
Zou een intercooler upgrade hier ook nog veel verschil in gaan maken? Het koppel piekt enorm in het begin en zakt dat toch vrij snel terug, dat wil je juist niet hebben.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat zal puur met de turbo te maken hebben. Hybride er op en gaan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

En nu nog het antwoord op mijn vraag of een grotere intercooler effect heeft? ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Effect heeft het altijd, of het merkbaar is is een tweede. De standaard intercooler is natuurlijk ook maar berekend tot een bepaald punt
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb niks aan je antwoord Arthur, ik snap ook wel dat het enig effect heeft ;) Maar kijk je naar een RS 225 dan zie je duidelijk verschil omdat de temperatuur te ver oploopt met een stock intercooler vanaf een bepaald toerental.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je geeft zelf het antwoord Dennis. Met een upgrade cooler, of hij groter is laat ik in het midden, haal je je inlaattemp. naar beneden. Vandaar het ook winst oplevert bij een std RS.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
RS Passie
Berichten: 71
Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
Car: Meg 3RS 310 wiel pk
Locatie: Nederland (Den Haag)

Hey all

Is er ergens in september weer een dynodag!?
Mijn megane 3rs roept om een stage1 8)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ik heb ook twee auto's die een kuurtje kunnen gebruiken. Ben dus ook benieuwd wanneer Henk weer aanwezig is.
mart
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 7 apr 2014 10:40
Car: Megane 310 RS Cup
Locatie: Bergen op Zoom

Doet van Kerkhof en Visscher de Renaultsportdealer dit nu ook ?

http://www.vkvgroep.nl/fileadmin/user_u ... ions_2.pdf
Plaats reactie