Ik heb gezocht op forum en al veel gelezen. Maar wie kan me vertellen welk relais in kastje voorin bij wielkuip van de brandstofpomp is? En is er een zekering van de pomp? Auto start niet, motor draait wel (riem draait en randapp ook). Hoor geen zoemend geluid paar seconden bij de pomp in achterbak. Ook geen benzinegeur uit uitlaat.
Bedankt vast!
Brandstofpomp relais 19 16v 1993
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Misschien heb je hier wat aan http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=234
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Dank je, deze had ik gelezen. Hoe meet ik een relais door? Een zekering is er niet? Is de pomp makkelijk te verwijderen?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
relais doormeten: spanning op de spoel zetten (klemmen 85 en 86) en luisteren of hij reageert. doormeten of er daadwerkelijk contact wordt gemaakt (klemmen 30 en 87).
Om de pomp te vervengen zou ik de tank eronderuit halen. Dat gaat het eenvoudigst met een brug. Er staat op RTC een topic dat iemand het doet met een clio 1 en gewoon op straat.
Om de pomp te vervengen zou ik de tank eronderuit halen. Dat gaat het eenvoudigst met een brug. Er staat op RTC een topic dat iemand het doet met een clio 1 en gewoon op straat.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ok mooi. Welke klemmen bedoel je? Ben elektrisch nog niet ervaren zeg maar
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Die nummers staan onder op het relais. Nieuw relais van Bosch koop je bij Rick Donkers (type 2741) http://www.rdae.nl/en/2741-relais-maak.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Dat zijn de genummerde polen van het relais
30: +12v geschakeld (naar geschakeld item)
85: stuurstroom
86: massa
87: +12v constant (vanaf constante plus)
30: +12v geschakeld (naar geschakeld item)
85: stuurstroom
86: massa
87: +12v constant (vanaf constante plus)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ok, en dit zit op 1 relais?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Jacques, wat bedoel je met spanning op de spoel zetten? met de multimeter of..?jacques schreef:relais doormeten: spanning op de spoel zetten (klemmen 85 en 86) en luisteren of hij reageert. doormeten of er daadwerkelijk contact wordt gemaakt (klemmen 30 en 87).
Om de pomp te vervengen zou ik de tank eronderuit halen. Dat gaat het eenvoudigst met een brug. Er staat op RTC een topic dat iemand het doet met een clio 1 en gewoon op straat.
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nee, + en massa vanaf b.v. de accu of andere spanningsbron, als je hem hoort klikken / schakelen dan schakelt die in elk geval wel. Daarna idd meten of er ook daadwerkelijk kort gesloten / contact gemaakt wordt (weerstand meten).
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ok dank je. wordt wat spannender zo allemaal ben net weg uit hardenberg en doe het zelf garage (woon in Twello nu) en het ge....k... begint...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
+ pak je van de accu, en massa? en welke kabels gebruik je daarvoor? startkabels?Maarten-Jan schreef:Nee, + en massa vanaf b.v. de accu of andere spanningsbron, als je hem hoort klikken / schakelen dan schakelt die in elk geval wel. Daarna idd meten of er ook daadwerkelijk kort gesloten / contact gemaakt wordt (weerstand meten).
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Voor massa kun je bijna de hele carrosserie gebruiken waar geen lak zit (bouten die de carrosserie in gaan etc), accu - pool kan.
Je kan ook van de massa kabel van het motorblok of versnellingsbak nemen om massa te maken.
Je kan ook van de massa kabel van het motorblok of versnellingsbak nemen om massa te maken.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ok top
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik zou er ff een andere relais in stoppen..zit er vast nog wel een in de buurt.
doet ie t dan wel ....relais kapot
doet ie t dan wel ....relais kapot
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ik heb vanmiddag even geramd op de tank voor het starten...en wat denk je? In 1 keer starten! Had wel ff moeten proberen zonder op de tank te slaan maar ja. Dus denk dat probleem in de pomp zit. Straks nog maar even testen
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ja goeie. Kan er 1 van de witte in doenJochem de Haas schreef:Ik zou er ff een andere relais in stoppen..zit er vast nog wel een in de buurt.
doet ie t dan wel ....relais kapot
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008