Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

oke

ik ben dus op zoek naar wat leuke woofertjes.

Denk aan 2 maal 12 inch in kisten van 30/40 liter, gepoort of dicht.

Budget van plusminus 300 piek de woofer.

Wie van jullie heeft ervaringen met woofers uit deze prijsklasse.

Turbo arie die marathon subs van jou, gaan die dingen hard ??

En ja wat is hard?? Tot nu toe is het hardste wat ik gehoord heb een jbl 12inch uit de gti serie in de beste kist (70l,gepoort) Dit gaf een zeer zware druk.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn, ik ben een ice freak maar ben helaas nog nooit naar een demo show geweest ofso :sad:

btw wie kent de zeuz woofers?? ervaringen??

AVé!!!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Tja wat is hard???

Ik heb voor een maatje van mij eens een hoedenplank gemaakt met en pioneer woofer erin. Die had hij bij media markt vandaan voor 150,-. Ik had zoiets van nou we kijken wel. Dus die woofer in een hoedenplank geschroeft samen met 2 ovale jbl's, en dat aangesloten op een magnat versterker.

Ik stond echt verbaasd van het geluid wat hij produceerd want het gaat echt hard. Niet extreem ofzo maar het beukt wel aardig.

En een ander maatje van mij kon toen via zijn werk een keer een heel set van Zeuz kopen. 1 12 inch woofer met dikke rand 2 10 inch woofers 2 mids en 2 tweeters.Dit alles aangesloten op 2 versterkers van US Blaster. Dus wij samen een kist gebouwd en dat achterin zijn Manta gelegd.

Dat beukt ook keihard door.

En het ligt er ook aan naar wat voor muziek je veel luistert. Als je veel house muziek draait, kan jebeter je kist gesloten houden.

Draai je meer rap en R&B kan je beter een gepoorte kist maken. Maar het blijft gewoon uitproberen wat het lekkerst klinkt.
Anonymous

On 2001-06-14 15:22, Roy Steenland wrote:
Tja wat is hard???
Een crx met twee x 12" RF punch en een dikke powercap in ideer geval niet :lol::lol:
cliodiesel
Berichten: 240
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Obdam N-H

de marathonnen gaan zeer hard. maar zijn in nederland bijna niet meer te verkrijgen. kijk goed uit welke je koop. de laatste serie kwam uit amerika, nu de nieuwe serie komt uit china / japan deze gaan minder hard en gaan ook eerder stuk. ik zou voor rockford, mtx, phoenix gold, JL, jbl gaan dit zijn toch wel een beetje de luidsprekers die vaan winnen op db-drag wedstrijden.


ploegah waar gaat deze mail van jou over?
volgens mij gaan 2x12" van rf zeker wel hard alleen hangt het er vanaf welke serie je hebt.

gr patrick
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

On 2001-06-14 16:00, ploegah wrote:
On 2001-06-14 15:22, Roy Steenland wrote:
Tja wat is hard???
Een crx met twee x 12" RF punch en een dikke powercap in ideer geval niet :lol::lol:
:lol:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Hij bedoeld dat er afgelopen vrijdag bij de Mac een crx stond en die gozer dacht dat hij helemaal de bink was. :lol: Hij had 2 subs van rf maar het klonk echt helemaal nergens naar. Ze stonden echt onwijs te vervormen. En die gozer stond maar zo van "Klinkt goed he?" :lol:
Anonymous

Cliodiesel > vorige week vrijdag was er iemand met zo'n set in bodegraven en het klonk voor geen meter, waarom weet ik ook niet zag er wel mooi en goed uit maar het vervormde als een tiet.

RF punch is goed aangesloten helemaal toppie kom morgen maar naar roy's sub luisteren. :wink:
Anonymous

Roy > he dat zei ik ook !
Anonymous

ed_pret > trouwens de remco in de weimarstraat heeft nu een prima aanbieding :

climax 10" sub in gesloten kast met 2 kanaals 100 waat JBL versterker (model vorig jaar) voor 4 meijer. Is niet duur, ik denk dat ik dit maar ga doen, die versterker is in ieder geval prima. Binnenkort kan je die set dus uitchecken in de laguna op scheveningen.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Is dat Remco carstereo soms? En zitten die ook in Rdam? Dat is toch die zaak die met vanalles adverteert en als je dan komt kijken ze het toevallig niet meer hebben. :sad: Is mij al een paar keer gebeurt :sad::sad:
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

hey,

Eerst en vooral zou ik even willen zeggen : Voor wat, hoort wat !! Hiermee bedoel ik dat een geslaagde ice-installatie niet alleen maar goed kan zijn door duur materiaal te gebruiken ; maar belangrijker is dat de componenten wel GOED moeten zijn !! En aan goede componenten hangt toch wel een prijskaartje . Een goede sub is bijvoorbeeld RF, MAGNAT, SOUNDSTREAM, EARTHQUAKE, ...
Allen hebben een eigen karakteristiek in verband met bas-vorming ! De één is krachtiger (dB) de ander geeft een meer afgewerkte bas ... Voor ieder wat wils !

Een 'goede sub' (naar mijn bescheiden maar ervaren mening) ligt in prijsklassen van ongeveer 450 gulden . (voor een 12")Er zijn reeds subs in 12" voor 135 gulden . Deze spelen vrij hard, maar hebben een zeer onafgewerkte bas ....

Kist is te berekenen op specificaties van die bepaalde sub EN volgens de wensen van de beluisteraar (uzelf dus)

Voor alle informatie ivm ice/subs/amps/enz...
stuur maar een mail met uw vragen !

Bruno
Anonymous

Remco car stereo zit ook in rotterdam. Ze adverteren met blote tieten (en wie is daar nou tegen) en in den haag hebben ze altijd top lekkere kippetjes achter de balie. Ze zijn ook goedkoop qua prijzen, ze kopen grote dumppartijen volgens mij. zie ook <a href="http://www.remco-online.nl">www.remco-online.nl</a>

Het is wat BDR zegt, alle waar naar z'n geld. Als ik daar (bij remco dus, niet bij bdr)iets koop weet ik ook dat het niet het beste is. Voor 400 een JBL versterker en een woofer met kist vind ik erg goedkoop en het proberen waard. Is het niets, jammer dan. Ik verwacht er niet veel van, dus het kan alleen maar meevallen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 14 jun 2001 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Nou inderdaad de vrouwtjes die er achter de toonbank staan zijn helemaal niet verkeer :grin:. Maar als je al 3 keer voor lul naar Rotterdam bent gereden word het toch wel iets minder:sad:.
Anonymous

Sucks !

gelukkig zit'ie bij mij in de buurt
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

Remco zit ook in België !
Wij (als keten ATAF) hebben vorige maand een gerechtelijk proces gewonnen tegen remco in verband met bedriegelijke reclame en HELING (verboden verkoop van gestolen spullen) .
Sorry guys, maar deze zaak was aan het licht gekomen door een garantieaanvraag van een radio van sony die een klant binnenbracht ter herstelling ! Bleek van een gestolen lot ter waarde van 43000000Bef te zijn !!! De klant ziet zijn radio niet meer terug en zijn centjes ook niet meer ...

Bij dit soort praktijken wil ik niet horen, en ja inderdaad... goedkoop is het wel, maar gestolen goed gedijt niet, naar het schijnt !!


See ya,
Bruno
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik ben er toen eens naartoe geweest voor een pioneer autoradio + wisselaar. Stond in de auto-trader een advertentie dat het een opgekochte partij was uit een faillisement. Stond te koop voor 499,-. Dus een vriend van mij dacht nou dat is goedkoop we gaan ff langs. Dus van te voren nog speciaal gebeld van joh heb je dat set nog? Ja we hebben er nog genoeg zeiden ze. Kwamen we daar aan: " Ja sorry jongens we hebben net de laatste verkocht MAAR we hebben nog wel een ander set en die kost maar 200,- extra.:sad:
Anonymous

Hey Ed,

"Zeus" woofers zijn van het merk Hifonics en zeker niet verkeerd. Hifonics maakt trouwens ook hele mooie versterkers.
Voor het geld dat je wil besteden is zeker wel goed spul te koop. Bijvoorbeeld de woofers van Pioneer met die vijf inhammetjes zijn zeer goed. Waren twee jaar terug adviesprijs net over de fl 400,- per stuk.
Nu hebben ze echter een zogenaamd nieuw model, dus dat "oude" model moet je nu wel voor fl 300,- op de kop kunnen tikken. heb er echt goeie ervaringen mee.

Ze moeten wel absoluut voor een kist bedoelt zijn en NIET voor free-air.

Gr, Peter
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

advies: check eerst eens een paar goeie car hifi tijdscriften (bv: auto hifi, car hifi etc) voor je een paar subs aanschaft. zo kun je je iets beter orieerteren op het gebied van subs! en als je echt diepe kijharde bas wil zou ik een nieuwe kicker 10 of 12" vierkante solbaric kopen. deze kun je in bv aan 2 laten draaien op een versterker zodat je versterker een hoop meer power geeft! en in NL zijn deze subs niet te betalen maar in duitsland kun deze subs kopen voor een stuk minder dan hiero (vb: maat van me heeft een 12" vierkante solobaric in Leeuwarden gekocht voor 1300 piek | in duitsland bij acr kost de sub 588 mark) En 1 vierkante solbarik aan 2 ohm gaat HEEL hard!! :smile:
je moet er van houden, ik ben namelijk meer een hifi freak :smile:
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

.......ps deze kun je bv aan 2 OHM.........
moest het zijn!
Anonymous

Mee eens, Duitsland is Cheap!

Gr, Peter
Anonymous

Kistinhoud is trouwens héél belangrijk. Ik ken iemand die wist met hele goede woofers alsnog Fuckbass in zijn auto te krijgen. Als je geen zin hebt om zelf te gaan rekenen, hou je gewoon de adviezen van de fabrikant aan.

Gr, Peter
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

He Bruno,

ik zag dat je op zoek bent naar een TurboII(marktplaats.nl) en heb je al reacties gehad?
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Hallo,

Ik heb zeer goede ervaringen met mijn Marathon subs. Een groot voordeel is dat ze maar zo'n 20 liter aan kistinhoud nodig hebben. Dat scheelt een hoop ruimte. Alleen zijn ze niet meer te krijgen. Hun website ligt ook down. Kijk anders ff op http://www.carsound.com.

Daar stond ook dat Marathon net zo goed is als MTX of RF, alleen minder bekend. Die van mij waren 350 piek per stuk. Ze zijn alleen wel 4 ohm dus je hebt wel een sterke 4 kanaals versterker nodig of 1 die op 1 ohm gebrugd kan spelen. Heb zelf een MTX HQ 225 gebrugd erop staan. Klinkt echt superstrak.

Ook in duitse tijdschriften kwam Marathon er vaak erg goed vanaf. Maar ga vooral eerst ff luisteren voordat je iets koopt.

Ik heb zelf toen staan luisteren naar 1 12inch marathon in een gepoorte kist met een kleine RF versterker erop. Dit was al voldoende om de vitrinekasten te alten trillen. De meeste Marathon boxen hebben ook een hoge gevoeligheid. Oftewel: weinig Watt erin en veel Db eruit.
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

O, ja. Ik heb ook wel eens een Pioneer gehoord (met kunstof conus) en een goede caliber versterker. Dat ding ging maar iets harder als mijn 2 Marathon 6x9 boxen in de hoedenplank (wel in kistjes) met een RF punch 55.2

Een kameraad van mij heeft een Lanzar sub achter in zijn 19 gehad met een vrij kleine versterker (Ratho) en dat ding ging echt als een gek tekeer. Aanrader !!!!
che
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 21 mei 2001 0:00
Locatie: Amsterdam

In de mijne zaten dus 280 watt. maar heb problemen met trillingen.... Hoe kom ik eraf??
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Trillingen bij 33hz ? Dat vinden de vrouwtjes lekker.(zeggen ze tenminste)
Anonymous

On 2001-06-14 21:42, Peter wrote:
Bijvoorbeeld de woofers van Pioneer met die vijf inhammetjes zijn zeer goed.
Ik heb zelf 4 17cm compo sets van pioneer met die inhammetjes. Klinkt inderdaad prima.
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

hey Jeof,

spijtig genoeg nog geen reacties gekregen via marktplaats ! Wel in Frankrijk ... Daar weet ik er momenteel 6 staan (in de prijsklasse van ongeveer 15à20000 gulden) . Denk dat ik eens een weekendje 'France' ga bezoeken ! Turbo2-chase :smile::smile::smile:

Bruno
Laatst gewijzigd door bruno @af op vr 15 jun 2001 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

On 2001-06-14 21:01, bdr wrote:
Bij dit soort praktijken wil ik niet horen, en ja inderdaad... goedkoop is het wel, maar gestolen goed gedijt niet, naar het schijnt !!
Dat is inderdaad wel slecht.
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

hello,

ik heb de afgelopen dagen flink wat zitten neuzen links rechts op het net.

Via de site van remco heb ik wel wat leuke woofertjes gezien namelijk die van Alpine(stype) en van Boss(12rd) Wil die dingen weleens horen.

Ik wacht overigens gewoon rustig af. Misschien kom ik nog een leuke tweedehandse advertentie tegen :smile: ya neva know..

Tis wel klote dat zoeken naar een woofer. Ik wil maximale druk en dat wil ik weten voordat ik een woofer koop uiteraard. Maar ja, als je een sub in me auto zet is dat heel anders dan als ie in de winkel legt. Normaal weet ik heel precies wat ik qua ice wil.

Ik heb namelijk 2 infinity's gehad. Ik heb ze in een kist gebouwd en deze bij me neef in de auto gezet en ze vielen ENORM tegen. Kist was volgens fabrieks opgave.

maar oke me vraag was over die pioneer subs waar peter het over had, die 5 inhammen zitten die op de conus(zoals die ene steve rea ze had) of wat ik ook ooit ergens heb gezien op de rand?

Avé!
Anonymous

Hey Ed,
Die 5 inhammetjes (of bulten) zitten op de conus (die overigens van kunststof is), niet op de rand. Echt goeie prijs/kwaliteit. Iets van 400 Watt RMS / 800 max, dacht ik.

Gr, Peter
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Ikzelf zou toch gaan voor een amerikaans merk. Over het algemeen leveren die toch een mooiere bas en meer druk. Maar kosten helaas ook vaak meer.
Anonymous

wat wel superhard gaat zijn de vierkante "kickers" deze zijn 1.5kw rms...alleen ja...je betaalt er wel wat voor...
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

Wat stevoo zegt, Kickers gaan gigantisch hard, Rockford Fosgate ook, als je ze goed inbouwd/t(?!) !

JBL heeft ook hele zware subs, op autoradio.50megs.com staat eentje 1300 piek, 4000 watt MAX. maar denk dat een R5 gt turbo dat niet leuk vind, alles trilt en de bas komt niet mooi meer door
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dan heb jij 't setje van Roy zeker nog nooit gehoord?:grin:
Plaats reactie