Dit is een zwarte Megane 3 GT station uit 2010 geworden. Dit is een werkpaardje dus veel zal er niet aan veranderen, eigenlijk had het wel een diesel kunnen zijn maar ja, dat is ook zo saai! Het is dus een TCE 180 geworden. Ik had mezelf voorgenomen om hem te remappen en het daar bij te laten, maar jullie kennen mij al wat langer dan vandaag!
Bij aankoop:

Omdat het geluid van de standaard radio en/of speakers echt bagger is, maar hij wel uitgevoerd is met een Tomtom systeem, wat dan weer zonde is om te laten vervallen, moest ik een ander alternatief vinden. Dit is een Android radio geworden:

Helaas is dit systeem niet ontworpen voor een auto uitgevoerd met Tomtom, zodoende werkt de stuurbediening nog niet maar desalniettemin is het toch genieten om gewoon een usb stick vol met muziek in te kunnen pluggen. Daarnaast bied deze radio vele opties gezien dit op Android draait, je kunt vrijwel alle apps die beschikbaar zijn installeren!
Uiteraard moest er ook nog wat aan de speakers gedaan worden, opzich zijn de standaard speakers best okey, ware het niet dat er geen tweeters in het dashboard zaten. Hier tweaters in geïnstalleerd en de kofferbak ook voorzien van wat upgrades:

Optisch zal er weinig aan de auto gaan veranderen, ik twijfel nog om hem te gaan verlagen maar dat is voor latere zorg. Motorisch moest hij natuurlijk wel meteen aangepakt worden. Eerst volledig standaard gechipt met een resultaat van 340nm en 210pk. De koppeling kan na 2ton gedraaid te hebben helaas niet veel meer aan.
Bij wijze van experiment, en gezien ik toch nog een M3RS turbo had liggen besloten deze te monteren. Helaas helpt de standaard 50mm uitlaat, hoge compressieverhouding en euro 95 niet erg mee maar toch nog een leuk resultaat kunnen behalen voor een family cruiser: